به گزارش اکوایران، برخی از فعالان باور داشتند که افت قیمت دلار در شرایط کنونی، اصلاح طبیعی بود که به منظور مورد آزمون قرار دادن کف قیمتی گرفت. در واقع برخی فعالان اعتقاد دارند که معامله‌گران می‌خواهند زیر سطوح کنونی قیمت دلار در بازار را تست کنند و در صورتی که دلار دچار افت معنادار قیمت نشد، با اطمینان بیشتری خریدهای خود را کلید بزنند.

با این حال عده دیگری باور دارند بازارساز با قدرت رو‌به‌روی بازیگران افزایشی قرار گرفته است و فشار عرضه در روزهای اخیر موجب شده اسکناس آمریکایی توان زیادی برای حرکت در مسیر صعودی نداشته باشد.

برخی فعالان نیز عنوان می‌کنند که هراس از برخوردهای امنیتی موجب شده برخی از معامله‌گران حجم خرید و فروش‌های خود را کاهش دهند. این دسته ترجیح می‌دهند در شرایطی که تغییرات قیمتی اسکناس آمریکایی قابل توجه نبوده است، ریسک خرید و فروش قیمت را به جان نخرند. برخی خبرگزاری‌ها در روز گذشته خبر داده بودند که 10 نفر از معامله‌گران غیررسمی ارز دستگیر شدند.

برخی تحلیلگران ارزی نیز باور دارند که معامله‌گران در انتظار واکنش بازار به حراج روز شنبه ربع سکه هستند. آن‌ها اعتقاد دارند درصورت ورود تقاضا به حراج ربع سکه، حجم فشار روی بازار دلار کاهش خواهد یافت.