به گزارش اکوایران، بررسی هسته مرکزی بازار ارز تهران امروز شنبه 26 آذر ماه نشان می دهد که نرخ دلار  به سمت بالا حرکت کرده و از یک مرز حساس عبور کرده است. 

گفته می شود در انتهای هفته قبل، برخی بازیگران ارزی در معاملات پشت خطی میزان خریدهای خود را افزایش دادند تا بازار دلار در ابتدای هفته جاری با چالش جدیدی روبه‌رو شود. 

به باور برخی فعالان، معامله‌گران در ابتدای روز شنبه با این چالش مواجه هستند که خریدهای پشت خطی را جدی بگیرند یا آنها را به حساب نوسان‌گیری و جوسازی بخش خاصی از بازیگران ارزی بگذارند.

البته امروز نرخ دلار در سلیمانیه و هرات هم جهش قابل توجهی را ثبت کرد. همین امر موجب شد بازیگران ارزی تهران هم بدون ترس در موقعیت خرید قرار بگیرند. 

از سوی دیگر  گفته می شود نرخ حواله درهم امروز آرایش صعودی به خود گرفته و به یک مرز حساس رسیده است. مجموع این عوامل باعث شده سطح انتظارات برای اسکناس آمریکایی در تهران افزایش یابد. 

نرخ دلار در بازار آزاد ارز واقعی نیست؟

افزایش قیمت دلار در حالی است که  رئیس کل بانک مرکزی در برنامه تلویزیونی شب گذشته گفت: علت افزایش نرخ دلاردر افزایش نرخ بهره در بیش از ۹۰ کشور دنیا، نوسانات فصلی و ناآرامی‌های اخیر در کشور بوده است. آن طور که صالح‌ابادی گفته افزایش نرخ در بازار آزاد ارز واقعی نیست و حتما تعدیل خواهد شد و بازارساز برای آن برنامه دارد.

نرخ دلار رسمی پایین آمد

در بازار رسمی هم امروز نرخ دلار متشکل و توافقی اندکی پایین تر از روز قبل معامله شد.اسکناس آمریکایی امروز به صورت توافقی در محدوده 36 هزار و 303 تومان به فروش رسید. قیمت دلار متشکل هم ظهر امروز 36 هزار و 225 تومان بود. 

اولیانوف، آب پاکی را بر روی دست معامله گران دلار ریخت

در حالی که عده‌ای از معامله گران دلار در انتظار سفر نمایندگان آژانس به تهران هستند؛ امروز میخائیل اولیانوف آب پاکی را روی دست معامله گران دلار  ریخت و گفت انتظاری برای پیشرفت در کار وجود ندارد.

نماینده روسیه خاطرنشان کرد که مذاکرات برجام برای نیمه دوم نوامبر برنامه ریزی شده بود، اما قطعنامه «ناهنگام و معکوس» که ایالات متحده، بریتانیا، آلمان و فرانسه در جلسه شورای حکام آژانس برای اعمال فشار بر ایران تصویب کردند، مذاکرات را به تعویق انداخته بود.

مذاکرات بر سر احیای برجام از ماه سپتامبر به واسطه اختلاف میان طرف‌های گفت‌وگو تاکنون متوقف مانده است. تحقیقات ادعایی آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در مورد منشأ اورانیوم کشف شده در سه سایت اعلام نشده مهم‌ترین مسئله مورد مناقشه میان طرفین است.

قیمت طلا افزایش یافت

بازار جهانی طلا امروز شاهد رشد قیمت اونس طلا بود. فلز زرد رنگ جهانی امروز در محدوده 1793 دلار به فروش رسید. در بازار داخلی ایران هم  قیمت طلا 18 عیار ظهر امروز در مقایسه با دو روز قبل 35 هزار و 100 تومان افزایش را ثبت کرد و به یک میلیون و 728 هزارو 300 تومان رسید.

قیمت سکه رسمی 

قیمت سکه رسمی هم امروز نسبت به عصر روز پنجشنبه گذشته بالا رفت. گفته می شود فلز زرد رنگ داخلی امروز در محدوده 18 میلیون و 470 هزار تومان به فروش رسیده است. عصر پنجشنبه گذشته قیمت سکه رسمی 18 میلیون و 350 هزار تومان بود.