سکه نزدیک مرز 20 میلیون تومان خریداری نداشت، با فشار فروش ها مواجه شد و به راحتی و به سرعت کانال 19 میلیون تومان را از دست داد. نزدیک به یک میلیون تومان افت فلز گران بهای داخلی در روز چهارشنبه، از نگاه برخی فعالان، اصلاح بزرگی بود که می تواند در روز پنج شنبه نیز دنبال شود. 

به باور این دسته از فعالان، بالا بودن حباب سکه و خرید و فروش فلز گران بهای داخلی در بازار فردایی در کانال 17 میلیون تومان دو عاملی هستند که نشان می دهند بازار ظرفیت اصلاح بیشتر قیمت را دارد.

روز چهارشنبه حباب سکه افت کرد ولی هم چنان بیش از 2 میلیون و 500 هزار تومان فاصله بین ارزش ذاتی و قیمت بازار وجود داشت، عاملی که حضور بازیگران بنیادی در بازار سکه را دشوار می کند. در کنار این گفته می شود که در انتهای روز چهارشنبه برخی معامله فردایی حاضر به فروش سکه در محدوده 17 میلیون و 800 هزار تومان بودند. نوسان سکه در کانال پایین تر در بازار فردایی نسبت به بازار نقدی موجب می شود که احتیاط بیشتری برای خرید بازیگران بزرگ وجود داشته باشد. 

با وجود اینکه برخی فعالان احتمال افت بیشتر سکه را منتفی نمی دانند، بخشی از معامله گران باور دارند که اصلاح زیادی در بازار سکه رخ نخواهد داد و فلز گران بهای داخلی به زیر کانال 17 میلیون تومان نخواهد رفت. این گروه باور دارند که بازار با سرعت زیادی رکوردهای افزایشی جدیدی را ثبت کرده است و اکنون برخی معامله گران در حال سودگیری از خریدهای گذشته هستند. 

در حالی که امروز بیشتر معامله گران انتظار افت سکه را دارند، در صورتی که این فلز گران بها بالای خط 18 میلیون و 500 هزار تومان باقی ماند، باید انتظار برگشت افزایشی ها به بازار سکه را داشت.