به گزارش اکوایران، با وجود روند افزایشی ماه‌های اخیر، برخی تحلیلگران باور دارند که بازار با عبور از تقاضای فصلی ممکن است با کاهش حجم خریداران مواجه شود و رفتار صعودی دلار آمریکا ادامه پیدا نکند.

به طور سنتی تا هفته اول دی، بازار ارز با تقاضای تسویه دلاری شرکت‌های تجاری و افزایش سفرها در آستانه سال جدید میلادی رو به رو است و این موضوع در برخی سال‌ها منجر به وقوع نوسانات افزایشی در بازار ارز شده بود. در سال جاری، در کنار این عوامل سنتی، به دلیل تغییر انتظارات در مورد آینده برجام و صحبت‌هایی مبنی بر افزایش حجم نقدینگی، دلار با شتاب سقف تاریخی جدیدی را ثبت کرد ولی احتمال دارد با خروج تقاضای فصلی و قدرت‌نمایی دوباره بازارساز، اسکناس آمریکایی در مسیر اصلاح قرار بگیرد.

تحلیلگران فنی باور دارند در صورتی که دلار بالای کانال 37 هزار تومانی قرار بگیرد، با ورود تقاضای بیشتری مواجه خواهد شد. برای اصلاح قیمت اسکناس آمریکایی نیاز است که این ارز به زیر محدوده 36 هزار و 800 تومانی هدایت شود. در کنار این، دلار هرات نیز تا زمانی که بالای محدوده 36 هزار و 500 تومان قرار دارد، افت معناداری در بازار تهران رخ نخواهد داد.