به گزارش اکوایران؛ قیمت دلار این روزها با نوسانات زیادی روبرو شده که در این راستا بانک مرکزی از روز شنبه فروش غیرحضوری ارز را آغاز کرد. 

دیروز یکشنبه نیز این بانک 31 شعبه ارزی را برای خرید ارز سهیمه ای معرفی کرد که خریداران می توانند برای تهیه 2000 یورو سهمیه ای به آنها مراجعه کنند.

ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور در جلسه هیات دولت بانک مرکزی و دیگر دستگاه‌های مربوطه را مکلف کرد برای حفظ ثبات در بازار ارز تلاش مضاعف کنند.

با این حال امروز رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس از ورود این کمیسیون به موضوع نوسانات بازار ارز و افزایش نرخ دلار در جلسه روز چهارشنبه این کمیسیون خبر داد.

محمدرضا پورابراهیمی به ایسنا گفته، این جلسه با حضور وزیر اقتصاد و رییس کل بانک مرکزی برای بررسی وضعیت بازار ارز است.

عصر امروز نیز وزیر امور اقتصادی و دارایی با اظهار خوش بینی درباره به نتیجه رسیدن اقدامات بانک مرکزی در مورد ساماندهی بازار ارز گفته، طی روزهای آینده شاهد به ثمر نشستن این اقدامات در مدیریت بازار ارز خواهیم بود.

سید احسان خاندوزی به ایسنا گفته، بانک مرکزی جمهوری اسلامی به عنوان متولی اصلی مدیریت بازار ارز برای سامان‌دهی این بازار برنامه‌های جدی دارد، ظرف روزهای آینده شاهد به ثمر نشستن نتیجه زحمات همکاران در حوزه مدیریت بازار ارز خواهیم بود.

این در حالیست که تحلیلگران اعتقاد دارند وضعیت انتظاری در کوتاه مدت نوسان ساز بازار ارز هست و باید روی این بخش سیاستگذار متمرکز شود. 

طبق اعلام بانک مرکزی از فردا عرضه اولیه اوراق سکه بهار آزادی در بورس کالا آغاز می شود.