به گزارش اکوایران، پس از وعده ایران برای تلافی حمله به کنسولگری تهران در سوریه، روسیه و آلمان روز پنجشنبه از کشورهای خاورمیانه خواستند خویشتن‌داری نشان دهند. شرکت هواپیمایی آلمانی لوفت‌هانزا، یکی از تنها دو شرکت هواپیمایی غربی که به تهران پرواز می‌کند، تعلیق پروازهای خود به پایتخت ایران را تمدید کرد و روسیه نسبت به سفر به خاورمیانه هشدار داد.

در همین حال نخست وزیر اسرائیل، بنیامین نتانیاهو، گفت که اسرائیل به جنگ خود در غزه ادامه می‌دهد اما در جاهای دیگر تدارکات امنیتی می‌بیند.

به نوشته رویترز، وی در اظهاراتی که پس از بازدید از یک پایگاه نیروی هوایی منتشر شد، مدعی شد: «ما آماده هستیم تا تمام نیازهای امنیتی اسرائیل را چه از نظر دفاعی و چه تهاجمی برآورده کنیم.»

در میان این تبادل تهدیدات، آنالنا بائربوک، وزیر امور خارجه آلمان، در تماس تلفنی با همتای ایرانی خود، حسین امیرعبداللهیان، خواستار «حداکثر خویشتن‌داری» برای جلوگیری از تشدید تنش شد.

وزارت خارجه روسیه به شهروندان این کشور اعلام کرد که نباید به خاورمیانه به ویژه به اسرائیل، لبنان و سرزمین‌های فلسطینی سفر کنند.

دیمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین در یک نشست خبری گفت: «در حال حاضر برای همه بسیار مهم است که خویشتن‌داری کنند تا منجر به بی‌ثباتی کامل اوضاع در منطقه نشود، منطقه‌ای که وضعیتش چندان با ثبات و قابل پیش‌بینی نیست.»

لوفت‌هانزا گفت که احتمالاً قبل از ۱۳ آوریل به تهران پروازی انجام نخواهد داد. فضای هوایی ایران همچنین یک مسیر کلیدی برای پروازهای امارات و قطر ایرویز به اروپا و آمریکای شمالی است.

امارات، قطر ایرویز، ترکیش ایرلاینز، آئروفلوت و ایر عربیا، از جمله خطوط هوایی که به تهران پرواز می‌کنند، هنوز به درخواست‌ها برای اظهار نظر پاسخ ندادند.