به گزارش اکوایران، ارتش اسرائیل ادعا کرد که به «مرحله دیگری» از آمادگی برای جنگ در مرز شمالی خود با لبنان، جایی که ماه‌ها به تبادل آتش با حزب‌الله پرداخته، رسیده است.

از زمان آغاز جنگ غزه، حزب‌الله و اسرائیل روزانه به تبادل آتش پرداخته‌اند.

به گزارش العربیه الجدید، اسرائیل در روزهای اخیر به طور فزاینده‌ای حملات عمیق‌تری به خاک لبنان انجام داده و فرماندهان حزب‌الله را نیز هدف قرار داده است. شب گذشته،  فرمانده میدانی واحد رضوان حزب‌الله و دو نظامی دیگر در حمله اسرائیل به جنوب لبنان هدف گرفته شدند.

اسرائیل همچنین حملات خود را علیه حزب‌الله و سایر اهداف مرتبط با ایران در سوریه، از جمله حمله هوایی در اول آوریل علیه بخش کنسولی سفارت ایران در دمشق، افزایش داده است، مسئله‌ای که تحلیلگران نگران هستند به جنگی همه جانبه تبدیل شود.

ارتش اسرائیل روز یکشنبه اعلام کرد «مرحله جدیدی از آمادگی فرماندهی شمال برای جنگ» در جبهه لبنان تکمیل شده است.

ارتش در بیانیه‌ای در وب سایت خود گفت: «فرماندهان آماده‌اند تا تمام سربازان مورد نیاز را تنها در چند ساعت، برای انجام ماموریت‌های دفاعی و تهاجمی به خط مقدم فراخوانده و تجهیز کنند.»

این بیانیه پس از آن صادر شد که ارتش این رژیم اعلام کرد جنگنده‌هایش یک مجتمع از نیروهای رضوان حزب‌الله را در «منطقه خیام»، در چند کیلومتری شمال بلندی‌های جولان اشغالی توسط اسرائیل، و همچنین یک مرکز فرماندهی در نزدیکی توره در شمال شرقی را هدف قرار دادند.

اسرائیل پیشتر گفته بود که اهدافی را در کوکبه در نزدیکی خیام و میس الجبل در جنوب لبنان در پاسخ به موشک‌های شلیک شده به سمت بلندی‌های جولان هدف قرار داده است.

امانوئل ناون، استاد علوم سیاسی در دانشگاه تل آویو، به خبرگزاری فرانسه گفت که «بعید است بتوان از جنگ در شمال جلوگیری کرد». اما عمردوستری، کارشناس امنیتی اسرائیل، گفت که جنگ زمینی تا زمانی که نبردهای میدانی در غزه به پایان نرسد، به احتمال زیاد رخ نخواهد داد.

حزب الله و اسرائیل آخرین بار در سال 2006 وارد جنگ شدند.

حسن نصرالله، رهبر حزب‌الله، روز جمعه در یک سخنرانی تلویزیونی گفت که جنبش او هنوز از سلاح‌های «اصلی» خود استفاده نکرده است و بار دیگر تأکید کرد که حزب‌الله حملات خود را تنها زمانی متوقف خواهد کرد که جنگ در غزه پایان یابد.

همچنین روز یکشنبه یک منبع نزدیک به حزب‌الله به خبرنگار خبرگزاری فرانسه در منطقه بعلبک در شرق لبنان گفت که حملاتی دیگر جانتا و سیفری را در دره بقاع، در حدود 80 کیلومتری از نزدیک‌ترین مرز اسرائیل هدف قرار دادند.

ارتش اسرائیل در تلگرام اعلام کرد که پس از سرنگونی یک پهپاد ارتش، جت‌های جنگنده «یک مجتمع نظامی» و سه سایت زیرساختی دیگر «متعلق به شبکه پدافند هوایی حزب‌الله» در منطقه را مورد حمله قرار دادند.