به گزارش اکوایران، معاون رئیس جمهور آمریکا هشدار داد، اگر اسرائیل به شهر رفح در جنوب غزه حمله کند، ممکن است با «تبعاتی» مواجه شود.

کامالا هریس، معاون رئیس جمهور آمریکا در مصاحبه‌ای که روز یکشنبه پخش شد، گفت که حرکت ارتش اسرائیل به سمت رفح «اشتباهی بزرگ» است. به نظر می‌رسد این اظهارات بر تنش ادامه دار در روابط میان واشنگتن و تل‌آویو در حالی که جنگ در غزه ادامه دارد، تاکید می‌کند.

به گزارش الجزیره، ایالات متحده و سایر متحدان اسرائیل همچنان نسبت به حمله به رفح، جایی که بیش از یک میلیون غیرنظامی فلسطینی در آن پناه گرفته‌اند، هشدار می‌دهند.

هریس در این هفته به ای‌بی‌سی گفت: «ما در گفت‌وگوهای متعدد و از هر نظر به صراحت گفته‌ایم که هرگونه عملیات نظامی بزرگ در رفح یک اشتباه بزرگ خواهد بود.»

او افزود: «من نقشه‌ها را مطالعه کرده‌ام - جایی برای آن افراد وجود ندارد که بروند. و ما درباره حدود یک میلیون و نیم نفر در رفح صحبت می‌کنیم که در آنجا هستند زیرا به آنها گفته شده است که به آنجا بروند.»

هریس در پاسخ به این سوال که آیا در صورت ادامه عملیات اسرائیل در این شهر شلوغ، عواقبی از سوی ایالات متحده در پی خواهد داشت، گفت: «من هیچ چیز را رد نمی‌کنم.»

هریس جزئیاتی از این که چنین عواقبی ممکن است چه باشد ارائه نکرد. او گفت: «ما آن را در زمان خودش انجام می‌دهیم، اما از نظر دیدگاه خود در مورد اینکه آیا این اتفاق باید بیفتد یا نه، بسیار روشن بوده‌ایم.»

آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا نیز روز پنجشنبه گفت که حمله زمینی بزرگ به شهر رفح «یک اشتباه» و «غیر ضروری» خواهد بود.