به گزارش اکوایران، به گفته شاهدان و رسانه‌ها، نیروهای اسرائیل یک ساختمان مسکونی در شهر رفح در جنوب غزه را بمباران کردند که در نتیجه آن دست‌کم 14 فلسطینی کشته و بسیاری دیگر زیر آوار مدفون شدند.

حمله شامگاه شنبه ساعاتی پس از حمله پهپاد اسرائیل به چادرهای اسکان آوارگان فلسطینی در رفح انجام شد که دست کم 11 کشته برجای گذاشت.

به گفته شاهدان، حمله اخیر در رفح یک ساختمان چهار طبقه در محله السلام را به ویرانه تبدیل کرد. به گزارش خبرگزاری وفا، در این حمله دست کم شش کودک کشته و ده ها تن دیگر زخمی شدند. یکی از امدادگران به نام احمد رضوان گفت که ساختمانی که مورد حمله قرار گرفته است محل اسکان غیرنظامیان و شامل افرادی بود که به دلیل حمله مداوم اسرائیل به غزه آواره شده بودند.

او به الجزیره گفت: «ما موفق شدیم چندین جسد را بیرون بیاوریم و چندین مجروح را نجات دهیم، اما بسیاری از غیرنظامیان هنوز زیر آوار هستند. ما منابع محدود و کمی داریم. با ورود این جنگ به ماه ششم خود، هیچ سوختی برای عملیات تجهیزات جستجو و نجات وجود ندارد. ما برای نجات زنان و کودکان از زیر آوار به تجهیزات سنگین نیاز داریم اما متاسفانه توانایی این کار را نداریم.»

او در ادامه گفت: «ما باید از دستان خود و برخی تجهیزات سبک قدیمی برای نجات قربانیان از زیر آوار استفاده کنیم.»

از آغاز عملیات نظامی اسرائیل در غزه تاکنون 30320 نفر کشته و 71533 نفر زخمی شده‌اند. تصمیم اسرائیل برای حمله زمینی به رفح با مخالفت بین‌المللی گسترده همراه بوده است.