به گزارش اکوایران، انصارالله یمن یکی از مخرب‌ترین حملات خود را به یک کشتی بریتانیایی انجام دادند که به واسطه آن، خدمه مجبور به ترک این کشتی شدند.

به نوشته فایننشال‌تایمز، حمله به کشتی بریتانیایی روبیمار که محموله‌ای را از امارات متحده عربی به بلغارستان حمل می‌کرد، بر ادامه عملیات انصارالله در دریای سرخ تاکید دارد.

این حمله اواخر روز یکشنبه، ساعاتی پس از آن صورت گرفت که فرماندهی نظامی مرکزی ایالات متحده (سنتکام) اعلام کرد که برای اولین بار یک پهپاد زیردریایی را در میان زرادخانه نظامی حوثی‌ها شناسایی کرده است.

عملیات تجارت دریایی مستقر در دوبی بریتانیا اعلام کرد که این حمله در 35 مایلی دریایی جنوب المخا در یمن رخ داده است. سخنگوی رسمی انصارالله تائید کرد که این گروه به این کشتی انگلیسی بود حمله کردند و کشتی در حال حاضر در خطر غرق شدن است. او هم‌چنین گفت انصارالله که یک پهپاد ارتش آمریکا را سرنگون کرده‌ است.

این اولین باری است که در اثر حمله حوثی‌ها خدمه مجبور به ترک یک کشتی می‌شوند. پیش از این کشتی‌های هدف‌گیری شده از سوی حوثی‌ها حداکثر متحمل خسارت جزئی شده بودند. همچنین این اولین بار از  26 ژانویه -که آتش‌سوزی در کشتی مارلین لواندا به راه افتاد- گزارش شده که یک کشتی مورد اصابت مستقیم شلیک انصارالله قرار گرفته شده است..

انصارالله می‌گوید که به حمایت از مردم غزه کشتی‌های مرتبط با اسرائیل، آمریکا و بریتانیا را در دریای سرخ و خلیج عدن هدف قرار می‌دهد.

یحیی سریع، سخنگوی انصارالله، روز دوشنبه گفت که روبیمار متحمل «خسارات فاجعه‌بار» شده و کاملا متوقف شده است. سریع افزود: «در نتیجه آسیب‌های فراوانی که این کشتی متحمل شد، اکنون در خطر غرق شدن احتمالی در خلیج عدن قرار دارد. در طول این عملیات، ما مطمئن شدیم که خدمه کشتی به سلامت خارج شده اند».

در همین شرایط، به نوشته خبرگزاری فرانسه، شرکت امنیت دریایی آمبری روز دوشنبه اعلام کرد یک کشتی باری متعلق به آمریکا هم از یک «حمله موشکی» از سوی یمن خبر داده و خواستار کمک نظامی شده است. آمبری گفت: «یک کشتی فله بر متعلق به ایالات متحده با پرچم یونان خواستار کمک نظامی به واسطه یک حمله موشکی شد».