به گزارش اکوایران، نیکی هیلی، نامزد جمهوری خواه انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، روز یکشنبه متعهد نشد که از دونالد ترامپ حمایت کند، اما تاکید کرد که ایالات متحده «یک رئیس جمهور زن خواهد داشت.»

به نوشته آکسیوس، سفیر سابق سازمان ملل، که همچنان در انتخابات مقدماتی و نظرسنجی‌ها از ترامپ عقب است، از این سخنان به عنوان راهی برای برجسته کردن تردیدهایی که برخی رای دهندگان در مورد انتخاب بایدن برای دور دوم ریاست جمهوری دارند استفاده کرد.

هیلی در برنامه این هفته شبکه ای‌بی‌سی گفت: «رئیس جمهور زن یا من خواهم بود یا کامالا هریس. و اگر دونالد ترامپ نامزد حزب جمهوری خواه باشد، پیروز نخواهد شد.»

او گفت: «همه نظرسنجی‌ها این را نشان می‌دهد. او پیروز نخواهد شد و ما کامالا هریس را به عنوان رئیس جمهورخواهیم داشت. من اجازه نمی‌دهم چنین اتفاقی بیفتد. من متوقف نمی‌شوم. من هیچ جا نمی‌روم.»

هیلی که گفت در انتخابات گذشته دو بار به ترامپ رای داده است، خاطرنشان کرد که آخرین چیزی که به ذهنش می‌رسد این است که از چه کسی حمایت خواهد کرد.

او گفت که تنها چیزی که در ذهن اوست این است که «چگونه می‌خواهیم این انتخابات را ببریم.»

هیلی به نظرسنجی اشاره کرد که نشان می‌دهد اکثریت آمریکایی‌ها می‌گویند بایدن، رئیس‌جمهور 81 ساله و ترامپ 77 ساله برای نامزدی ریاست‌جمهوری «بیش از حد مسن» هستند.

او همچنین خواستار «یک رهبر از نسل جدید شد که حواسش به پرونده‌های قضایی منحرف نشود.»

تا انتخابات مقدماتی جمهوری خواهان در کارولینای جنوبی چند روز دیگر باقی مانده است و هیلی امیدوار است در ایالت خود، جایی که قبلاً فرماندار آن بود، به پیروزی برسد.