به گزارش اکوایران، پس از سفر خاورمیانه‌ای آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه ایالات متحده که امیدها به توافق آتش‌بس غزه را تقویت کرد، رسانه‌های دولتی عربستان سعودی گزارش دادند که وزرای خارجه چند کشور عرب برای گفتگو درباره جنگ غزه در ریاض ملاقات کردند.

به نوشته رویترز، بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل در روز چهارشنبه آخرین شروط حماس برای آتش‌بس و آزادی اسرای اسرائیلی در نوار غزه را رد کرد؛ اما بلینکن گفت هنوز جا برای مذاکره برای دستیابی به توافق وجود دارد.

خبرگزاری دولتی عربستان سعودی SPA گزارش داد که شاهزاده فیصل بن فرحان، وزیر امور خارجه عربستان سعودی خواستار نشست روز پنجشنبه در ریاض شد که در آن وزرای خارجه قطر، مصر، اردن، امارات متحده عربی و دبیرکل کمیته اجرایی سازمان آزادی‌بخش فلسطین (ساف) حضور داشتند.

وزرای عرب با اشاره به اهمیت به رسمیت شناختن کشور فلسطین توسط اسرائیل، بر لزوم دستیابی به آتش‌بس فوری و کامل در غزه و «اهمیت برداشتن گام‌های برگشت‌ناپذیر برای اجرای راه‌حل به اصطلاح دو کشوری» تأکید کردند.

همچنین پس قطع کمک‌های مالی ۱۶ کشور به آژانس سازمان ملل برای پناهندگان فلسطینی (آنروا) به دلیل ادعای اسرائیل مبنی بر مشارکت ده‌ها تن از کارمندان آژانس در حمله ۷ اکتبر حماس، وزرای خارجه عرب بر حمایت خود از آنروا تأکید کردند.

روز جمعه، خبرگزاری دولتی امارات اعلام کرد شیخ عبدالله بن زاید آل نهیان، وزیر امور خارجه امارات در این دیدار خواستار تشدید تلاش‌ها برای جلوگیری از گسترش درگیری‌ها در منطقه شد.