به گزارش اکوایران، شهردار آودیوکا روز پنجشنبه گفت که تعداد زیادی از نیروهای روسی از همه جهات به این شهر به در شرق اوکراین حمله می‌کنند و وضعیت برای نیروهای اوکراینی که از این شهر دفاع می‌کنند دشوارتر شده است.

به نوشته رویترز، نیروهای روسیه ابتکار عمل را در جبهه شرقی، در منطقه صنعتی دونباس در اوکراین به دست گرفته اند و از اکتبر تلاش کرده‌اند خطوط تدارکاتی را قطع کرده و نیروهای اوکراینی را که در آودیوکا سنگر گرفته‌اند، محاصره کنند.

ویتالی باراباش، شهردار آودیوکا، در اظهارنظر تلویزیونی گفت: «دشمن از همه جهت فشار می‌آورد. آن‌ها با نیروهای بسیار متعددی در حال هجوم هستند.»

آودیوکا که از سال 2014 در درگیری‌های منطقه دونباس درگیر بود و در فوریه 2022 و زمانی که روسیه تهاجم تمام عیار خود به اوکراین را آغاز کرد، اوج گرفت، خسارات سنگینی متحمل شده است.

باراباش گفت که اکنون تنها 941 ساکن در این شهر که زمانی 32،000 نفر ساکن داشت و یک کارخانه بزرگ کک سازی دارد، وجود دارد.

سقوط آودیوکا به عنوان یک پیروزی سخت پیش از انتخابات ماه آینده که انتظار می‌رود در آن رئیس جمهور ولادیمیر پوتین دوباره انتخاب شود، توسط مقامات روسیه مورد استقبال قرار خواهد گرفت.

ارتش اوکراین در گزارش روزانه خود از وضعیت آودیوکا گفت که نیروهای کی‌یف نیروهای روسی را عقب نگه می‌دارند.

در این بیانیه آمده است: «سربازان ما دفاع را محکم نگه می‌دارند و خسارات قابل توجهی به مهاجمان وارد می‌کنند.

نیروهای زمینی اوکراین اعلام کردند که اوضاع در شرق این کشور متشنج است.

نیروی زمینی در اپلیکیشن تلگرام اعلام کرد: دشمن در تلاش است تا از دفاع ما در منطقه چاسیو یار (در منطقه دونتسک) عبور کند و به اقدامات محلی با گروه‌های کوچک هجومی تحت پوشش پهپادها و توپخانه‌ها متوسل می‌شود.