به گزارش اکوایران، پادشاه چارلز سوم به نوعی سرطان مبتلا شده است و فعالیت‌های عمومی خود را برای انجام درمان به حالت تعلیق در می‌آورد.
به نوشته نیویورک‌تایمز، این اعلامیه که در شامگاه دوشنبه توسط کاخ باکینگهام اعلام شد، یک هفته پس از مرخص شدن این پادشاه 75 ساله از بیمارستانی در لندن، پس از انجام یک عمل برای درمان بزرگی پروستات منتشر شد. کاخ باکینگهام فاش نکرد که او چه نوع سرطانی دارد، اما یکی از مقامات کاخ گفت که این سرطان پروستات نیست. پزشکان در طی این عمل سرطان را شناسایی کردند و پادشاه بریتانیا درمان را از روز دوشنبه آغاز کرد.
کاخ در بیانیه‌ای اعلام کرد: «در طول عمل اخیر پادشاه در بیمارستان برای بزرگی خوش خیم پروستات، موضوع نگرانی جداگانه‌ای مورد توجه قرار گرفت. آزمایشات تشخیصی بعدی نوعی سرطان را شناسایی کرده است. اعلیحضرت امروز برنامه‌ای از درمان‌های منظم را آغاز کرده‌اند و در این مدت پزشکان به او توصیه کرده‌اند که وظایف عمومی را به تعویق بیندازند.»
کاخ ادامه داد: «در طول این دوره، او طبق معمول به انجام امور اداری و رسمی ادامه خواهند داد. رویکرد چارلز در مورد درمان خود کاملاً مثبت است و مشتاقانه منتظر است که در اسرع وقت به وظایف عمومی خود بازگردد."
چارلز که در سپتامبر 2022 پس از مرگ مادرش، ملکه الیزابت دوم، به سلطنت رسید، به طور کلی در وضعیت سلامتی خوبی قرار داشت.