به گزارش اکوایران، اسرائیل به دلیل ادامه جنگ در کنفرانس امنیتی مونیخ به حاشیه رانده شد.

بنا بر گفت‌وگوی  برگزارکنندگان این رویداد با N12، کنفرانس امنیتی مونیخ تصمیم گرفته که اسرائیل را از بخش اصلی این رویداد به دلیل جنگ جاری حذف کند.

این موضوع غافلگیرکننده بود زیرا این کنفرانس یکی از معتبرترین کنفرانس‌ها در زمینه امنیت ملی است و اسرائیل از لحاظ تاریخی سهم عمده‌ای در این رویداد داشته است.

تا سال گذشته، این کنفرانس به نمایندگان اسرائیل جایگاه قابل توجهی می‌داد. به عنوان مثال، نخست‌وزیر نتانیاهو و وزرای دفاع گانتز، گالانت و یاالون در این کنفرانس کرسی‌های مرکزی دریافت کرده‌ بودند.

با این حال، پیش از کنفرانسی که انتظار می‌رود دو هفته دیگر برگزار شود، مدیریت کنفرانس تصمیم گرفت تمامی درخواست‌های اسرائیل برای حضور قابل‌توجه را رد کند.

حضور وزیر این رژیم و خانواده‌های اسرا نیز به حداقل رسیده است. درخواست دفتر وزیر دفاع یوآو گالانت برای سخنرانی همچون گذشته در کنفرانس، نیز رد شد. در عوض به گالانت پیشنهاد شد که به عنوان سخنران پنل شرکت کند.

خانواده‌های اسرا نیز توسط مدیریت کنفرانس به حاشیه رانده شدند. درخواست آنها برای برگزاری مراسمی برای اسرایی که هنوز در اسارت بودند با فضایی برای تعداد زیادی از شرکت‌کنندگان رد شد.

جایگزینی که به خانواده‌ها پیشنهاد شد، برگزاری یک «رویداد جانبی» بود که به این معنی بود که تعداد کمتری از شرکت‌کنندگان در کنفرانس شرکت می‌کردند و توجه رسانه‌های بین‌المللی نیز محدود می‌شد.

در این مصاحبه همچنین اشاره شد که سازمان‌دهنده کنفرانس مونیخ، مشاور امنیت ملی سابق آلمان، کریستوف هوسگن است که بنا بر گزارش‌ها، سابقه چالش‌برانگیزی در مورد اسرائیل دارد -یکی از نمونه‌های آن تایید سخنان آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل متحد بود که گفته بود حمله حماس در خلأ انجام نشده و با جنگ اسرائیل که اکنون در جریان است، مخالف است.