به گزارش اکوایران، حماس در بیانیه‌ای که در کانال رسمی تلگرام خود منتشر کرد، گفت به هر تصمیمی که از سوی دیوان بین‌المللی دادگستری که خواستار آتش‌بس در غزه باشد، پایبند خواهد بود، تا زمانی که اسرائیل متقابلاً همین کار را بکند.

به نوشته الجزیره، در این بیانیه همچنین آمده است که حماس تمام اسرای اسرائیلی را که در حال حاضر در اختیار دارد آزاد خواهد کرد، اگر اسرائیل نیز اسرای فلسطینی را آزاد کند.

در پایان این بیانیه در سومین و آخرین خواسته حماس آمده است: «دشمن صهیونیستی باید به محاصره 18 ساله غزه پایان دهد و تمام کمک‌های لازم را برای امداد و بازسازی وارد کند.»

ورود مذاکره کننده نهایی

هم‌چنین روزنامه آمریکایی واشنگتن پست می‌گوید دولت بایدن در روزهای آینده ویلیام برنز را به اروپا می‌فرستد تا در آنجا با روسای اطلاعاتی اسرائیل و مصر و همچنین نخست‌وزیر قطر دیدار کند.

روزنامه پست گزارش می‌دهد که توافقی که ایالات متحده به دنبال آن است، جاه‌طلبانه‌ترین توافقی است که تاکنون انجام شده است، شامل آزادی تمامی اسرای باقی مانده اسرائیلی که هنوز در دست حماس و سایر گروه‌ها هستند، و همچنین طولانی‌ترین توقف درگیری‌ها از زمان آغاز جنگ اسرائیل علیه غزه.

مدیر سیا در منطقه به عنوان یک دیپلمات با سابقه و معتبر دیده می‌شود و مهم است که توجه داشته باشیم که سفر برنز به خاورمیانه اندکی قبل از توافق قبلی تبادل اسرا در نوامبر، بین اسرائیل و حماس انجام شد.