به گزارش اکوایران، لوید آستین، وزیر دفاع، یکی از گوشه‌گیرترین روسای پنتاگون در سال‌های اخیر است و این در حال حاضر یک مشکل بزرگ برای او ایجاد کرده است.

عدم اطلاع آستین به مشاوران ارشد، رهبران کنگره و حتی رئیس جمهور جو بایدن در مورد بستری شدنش در بیمارستان هفته گذشته به دلیل عوارض ناشی از یک جراحی، به جنجالی کشیده شده است که مقامات ارشد کاخ سفید و پنتاگون را خشمگین و گیج کرده است. برخی از جمهوری‌خواهان به سرعت خواستار تحقیقات و یا حتی تنبیه یا اخراج آستین شدند.

رئیس ستاد مشترک ژنرال سی کیو براون تا روز سه شنبه، یک روز پس از بستری شدن در بیمارستان، از وضعیت آستین مطلع نشد. یکی از مقامات ارشد وزارت دفاع آمریکا پس از اولین گزارش سی‌ان‌ان گفت که حتی کاتلین هیکس معاون وزیر دفاع که برخی از وظایف خود را در زمانی که آستین در بیمارستان بستری بود به عهده گرفت، تا روز پنجشنبه از محل نگهداری او اطلاعی نداشت.

یکی از مقامات ارشد ایالات متحده گفت: «احساس من این است که تمایل او به خصوصی بودن در مورد یک روش معمول پزشکی زمانی که طبق برنامه پیش نمی‌رفت نتیجه معکوس داد. او بسیار وفادار و متعهد است. همه اینها خیلی عجیب است.»

به گزارش پولتیکو، مقامات سابق و فعلی ایالات متحده که با آستین کار کرده‌اند، می‌گویند که او به عنوان یک فرد درونگرا شناخته می‌شود و در طول دهه‌ها فعالیت نظامی خود از دوربین‌ها دوری می‌کند و تنها چند نفر از افراد مورد اعتماد را نزدیک خود حفظ کرده است. او به عنوان ژنرال چهار ستاره که بر فرماندهی مرکزی ایالات متحده در جریان عقب‌نشینی عراق نظارت می‌کرد، به ندرت کنفرانس مطبوعاتی برگزار می‌کرد. او به عنوان وزیر دفاع، بر خلاف اسلاف خود، تنها تعداد انگشت شماری از رسانه‌ها را به سفرهای رسمی می‌برد. آستین از ژوئیه گذشته تاکنون در پنتاگون کنفرانس مطبوعاتی انجام نداده است، هرچند که در طول سفر خود مرتباً به مطبوعات اطلاع رسانی می‌کند.

به مدت سه روز ، حتی کاخ سفید از بستری شدن آستین خبر نداشت. مقامات وزارت دفاع تنها دو ساعت قبل از افشای عمومی در عصر جمعه به مقامات ارشد پنتاگون و غیرنظامیان اطلاع دادند. کنگره تنها 15 دقیقه قبل از انتشار اطلاعیه مطلع شد.

یک مقام ارشد دولت گفت که اولین باری که آستین و بایدن از زمان بستری شدن وزیر در بیمارستان در صحبت کردند شنبه عصر بود. 

پنتاگون می‌گوید تاخیر در اطلاع رسانی به مقامات ارشد دولت در مورد بستری شدن آستین تا حدی به این دلیل است که رئیس ستاد او نیز در همان زمان به دلیل بیماری در مرخصی بود.

در حالی که آستین در اول ژانویه وارد مرکز ملی پزشکی نظامی والتر رید شد، کلی مگسامن، رئیس ستاد وزارت دفاع، به کاتلین هیکس معاون وزیر دفاع - که گهگاه وظایف رئیسش را بر عهده گرفته است - یا کاخ سفید وضعیت وزیر را تا 4 ژانویه نگفته بود.

سرلشکر پت رایدر، سخنگوی ارشد وزارت دفاع، تأیید کرد که او این اطلاعیه‌ها را روز پنجشنبه به معاون وزیر و مشاور امنیت ملی داد.

این افشاگری داستان کامل قطع ارتباط یا اینکه چرا به کاخ سفید اطلاع داده نشده است را توضیح نمی‌دهد. ژنرال سی کیو براون، رئیس ستاد مشترک، روز سه شنبه از وضعیت آستین مطلع شد اما ظاهراً به کسی چیزی نگفت. آستین همچنین دستیاران دیگری دارد که در غیاب مگسامن می توانستند به مقامات مربوطه اطلاع دهند.

یکی از مقامات ارشد سابق وزارت دفاع آمریکا گفت: «این هیچ منطقی ندارد. این به ما می‌گوید که بدون رئیس ستاد، تیم آستین نمی‌تواند با بقیه دولت ارتباط برقرار کند.»

یک مقام ارشد دولت گفت، بایدن برای بهبودی آستین آرزوی موفقیت کرده است و مشتاقانه منتظر است که وزیر به زودی سر کار بازگردد. رایدر گفت که آستین وظایف کامل خود را روز جمعه از سر گرفت و - علیرغم انتقاد مقامات دولت، جمهوری‌خواهان و رسانه‌ها - به استعفای از سمت خود فکر نمی‌کند.