به گزارش اکوایران، مراکز رأی‌گیری در آستانۀ انتخابات در بنگلادش به آتش کشیده شد و چهار نفر کشته شدند.

به نوشته رویترز، پلیس بنگلادش روز شنبه اعلام کرد که افراد ناشناس دست‌کم پنج مدرسه ابتدایی را که مراکز رأی‌گیری بوده‌اند، در آستانۀ انتخابات سراسری در این کشور به آتش کشیدند.

بر اساس این گزارش، عاملان آتش‌سوزی قصد ایجاد اخلال در انتخابات روز یکشنبه را داشته‌اند.

همچنین در پی آتش‌سوزی عامدانۀ یک قطار مسافربری شامگاه جمعه، هشت مسافر مجروح شدند و چهار نفر از جمله دو کودک در جریان این آتش‌سوزی کشته شدند.

بنا به گفتۀ مسئولان آتش‌نشانی بنگلادش، هشت موسسه آموزشی و یک معبد بودایی نیز از عصر جمعه تا کنون به آتش کشیده‌اند و جمع موارد آتش‌سوزی به ۱۴ مورد رسیده است.

پلیس بنگلادش اعلام کرد که یکی از رهبران ارشد حزب اصلی اپوزیسیون ملی‌گرای بنگلادش در شهر داکا و هفت نفر دیگر از شاخۀ جوانان این حزب را در ارتباط با آتش‌سوزی‌های اخیر دستگیر کرده است.

بنا به نوشتۀ خبرگزاری رویترز، در پی تشدید خشونت‌ها پیش از انتخابات در بنگلادش، حدود ۸۰۰ هزار مامور امنیتی روز یکشنبه از مراکز رای‌گیری محافظت خواهند کر‌د. 

بنا بر این گزارش، حزب اصلی اپوزیسیون ملی‌گرای بنگلادش (BNP) از مردم خواسته است تا از شرکت کردن در این رأی‌گیری‌ خودداری کنند. این حزب همچنین خواستار اعتصاب سراسری دو روزه از روز شنبه شده است.

تحریم انتخابات از سوی حزب اصلی اپوزیسیون ملی‌گرای بنگلادش، دومین بار در سه دوره انتخاباتی متوالی در این کشور است.

این حزب معتقد است که حزب حاکم موسوم به «عوامی» به رهبری شیخ حسینه نخست‌وزیر بنگلادش، در تلاش برای مشروعیت بخشیدن به یک رای‌گیری ساختگی است تا برای چهارمین دوره متوالی به‌عنوان نخست‌وزیر انتخاب شود.

شیخ حسینه که در سال ۲۰۰۹ قدرت را به دست گرفته است، درخواست حزب اپوزیسیون ملی‌گرای بنگلادش برای استعفا و واگذاری اجرای انتخابات به یک مقام بی‌طرف را رد کرده و مخالفان را به تحریک اعتراضات ضد دولتی که از اواخر اکتبر منجر به کشته شدن دست‌کم ۱۰ نفر در داکا پایتخت بنگلادش شده، متهم کرده است.