به گزارش اکوایران، یوآو گالانت، وزیر دفاع رژیم اسرائیل به آموس هوخشتاین، فرستاده ویژه آمریکا در خاورمیانه ادعا کرد که «زمان کوتاهی برای تفاهمی دیپلماتیک» با حزب‌الله وجود دارد.

طبق بیانیه دفتر وزیر دفاع اسرائیل، گالانت با اشاره به اسرائیلی‌های ساکن شمال سرزمین‌های اشغالی گفت که تنها در صورت بازگشت و زندگی امن اسرائیلی‌های شمال می‌توان با حزب‌الله به توافق رسید.

او افزود: «با این حال، ما در یک دوراهی قرار داریم. فرصت کوتاهی برای تفاهم دیپلماتیکی وجود دارد که طبق خواسته‌مان باشد. ما تهدیدات حزب‌الله را تحمل نکرده و امنیت شهروندان خود را تضمین خواهیم کرد».

در دیدار گالانت و هوخشتاین در مقر وزارت دفاع اسرائیل، هرزی هالوی، رئیس ستاد ارتش و مایکل هرتزوگ، سفیر رژیم اسرائیل در ایالات متحده و دیگر مقامات ارشد دفاعی نیز حضور داشتند.

وزارت دفاع می‌گوید که هوخشتاین در جریان «وضعیت امنیتی مرز شمالی سرزمین‌های اشغالی و شرایط مورد نیاز برای تسهیل بازگشت امن اسرائیلی‌ها به این منطقه» قرار گرفت.

دفتر گالانت افزود که وزیر دفاع از هوخشتاین به خاطر «کارش در منطقه و نمایش تعهد ایالات متحده و بایدن به امنیت اسرائیل» قدردانی کرد.