به گزارش اکوایران،  نیروی هوایی اوکراین روز دوشنبه اعلام کرد که روسیه 90 پهپاد را در ساعات اولیه سال جدید بر فراز اوکراین پرتاب کرد. آن‌ها حمله‌ای در این ابعاد را بی‌سابقه توصیف کردند.

به نوشته خبرگزاری آسوشیتدپرس، اوله کیپر، رئیس اداره نظامی اودسا گفت، پس از سقوط آوارهای یکی از 87 پهپاد پرتاب شده به یک ساختمان مسکونی در این شهر، یک پسر 15 ساله کشته و هفت نفر زخمی شدند. آوارها همچنین باعث تعدادی آتش سوزی کوچک از جمله در بندر شهر شد.

در شهر غربی لویو، حملات روسیه به موزه رومن شوخویچ -یک فرمانده ملی‌گرا و اوکراینی که در طول جنگ جهانی دوم برای استقلال اوکراین جنگید- آسیب جدی وارد کرد. ساختمان‌های دانشگاه در شهر دوبلیانی نیز آسیب دیدند، هرچند تلفات جانی گزارش نشده است. آندری سادووی، شهردار لویو، در پیامی در رسانه‌های اجتماعی، این حمله را «نمادین و شرورانه» توصیف کرد و افزود: «این جنگی علیه تاریخ ما است».

در همین حال، به گفته دنیس پوشیلین، رهبر مستقر در روسیه، در پی گلوله باران اوکراین به مناطق تحت اشغال روسیه در دونتسک، چهار نفر کشته و 13 نفر دیگر زخمی شدند. رسانه دولتی روسیه گزارش داد که یک خبرنگار در میان قربانیان است، اما جزئیات بیشتری ارائه نکرد.

ویاچسلاو گلادکوف فرماندار منطقه گفت که در گلوله باران شهر مرزی شبکینو روسیه یک نفر نیز کشته و یک نفر دیگر زخمی شد.

جنگ اوکراین

این حملات هوایی به دنبال مجموعه‌ای از بمباران‌های شدید هوایی متقابل است که از روز جمعه آغاز شد -زمانی که روسیه یک حمله 18 ساعته را آغاز کرد که یکی از مقامات نیروی هوایی آن را بزرگترین حمله هوایی جنگ توصیف کرد.حداقل 49 نفر در این بمباران کشته شدند و امدادگران در کی‌یف روز دوشنبه گزارش دادند که حداقل 8 جسد دیگر را از زیر آوار بیرون آورده اند.

مقامات محلی گزارش دادند که حمله اوکراین به مرکز شهر مرزی بلگورود روسیه روز شنبه جان 21 نفر  از جمله سه کودک را گرفت.