به گزارش اکوایران، نیروی دریایی آمریکا قایق‌های حوثی‌ها که قصد سوارشدن به یک کشتی کانتینری در دریای سرخ را داشتند، منهدم کرد.

به نوشته بی‌بی‌سی، ارتش آمریکا ادعا کرد که چهار شناور از مناطق تحت کنترل حوثی‌ها به سمت کانتینر مرسک هانگژو شلیک کرده و به چند متری این کشتی رسیدند. هلیکوپترهای ناوهای جنگی ایالات متحده که در نزدیکی حضور داشتند، به تماس اضطراری پاسخ داده و پس از شلیک، سه فروند از قایق‌ها را غرق کردند که در نتیجه، خدمه سه قایق کشته شده و قایق چهارم نیز از منطقه فرار کرد.

حوثی‌ها از ماه نوامبر به کشتی‌های مرتبط با اسرائیل در دریای سرخ حمله کرده یا آن‌ها را توقیف می‌کنند. این گروه اعلام کرده اقداماتش در دریای سرخ در حمایت از فلسطینیان غزه بوده در تحت آتش اسرائیل هستند.

فرماندهی مرکزی ایالات متحده دولت (سنتکام) گفت: «کشتی تجاری که مورد حمله قرار گرفت در سنگاپور ثبت شده و تحت مالکیت شرکت دانمارکی مرسک است».

چهار قایق حوثی حدود ساعت ۶:۳۰ صبح به وقت یمن با تسلیحات سبک حمله کرده و به فاصله ۲۰ متری کشتی کانتینری رسیدند و خدمه آن قصد ورود به کشتی را داشتند. در بیانیه شرکت مرسک آمده که خدمه کشتی یک تماس فوری صادر کردند.

هلیکوپترهای ناو هواپیمابر یواس‌اس آیزنهاور و ناوشکن یواس‌اس گراوی به درخواست کمک پاسخ دادند و در حالی که «مشغول تماس با قایق های کوچک» بودند، مورد اصابت گلوله قرار گرفتند.

سنتکام ادعا کرد: «هلیکوپترها در دفاع از خود آتش گشوده و سه قایق از چهار قایق کوچک را غرق کردند و خدمه آن‌ها را کشتند».

این دومین حمله به مرسک هانگژو در ۲۴ ساعت بعد از حمله موشکی روز شنبه بود.