به گزارش اکوایران، به گفته یکی از مقامات حماس، روز جمعه هیاتی از این گروه به قاهره می‌رود تا طرح مصر را برای آتش‌بسی که به جنگ در غزه پایان می‌دهد، بررسی کند.

این طرح هفته گذشته در اختیار مقامات حماس و جهاد اسلامی قرار گرفت که آنها نیز در حال نبرد با نیروهای اسرائیلی در این منطقه هستند.

به گزارش فرانس پرس منابع نزدیک به حماس می‌گویند که طرح سه مرحله‌ای قاهره شامل آتش‌بس‌های تجدیدپذیر، آزادی متناوب گروگان‌های حماس در ازای اسرای فلسطینی در اسرائیل و در نهایت آتش‌بسی برای پایان دادن به جنگ ناشی از حمله مرگبار 7 اکتبر به اسرائیل است.

همچنین دولت تکنوکرات‌های فلسطینی را پس از مذاکراتی که شامل «همه جناح‌های فلسطینی» می‌شود، تشکیل می‌دهد که مسئول حکومت و بازسازی در غزه پس از جنگ خواهند بود.

به گزارش گاردین، این مقام حماس که خواست نامش فاش نشود، روز پنجشنبه در مورد این سفر برنامه‌ریزی شده به خبرگزاری فرانسه گفت: «هیأتی بلندپایه از دفتر سیاسی حماس فردا به قاهره سفر می‌کند تا با مقامات مصری دیدار کند.»

این مقام همچنین گفت که این مشاهدات بر «روش مبادلات برنامه‌ریزی شده و تعداد اسرای فلسطینی که قرار است آزاد شوند و همچنین به دست آوردن تضمین برای خروج کامل نظامی اسرائیل از غزه» متمرکز است.

قطر با حمایت مصر و ایالات متحده ماه گذشته به ایجاد آتش‌بس یک هفته‌ای کمک کرد که طی آن 80 گروگان اسرائیلی در ازای 240 اسیر فلسطینی آزاد شدند.