به گزارش اکوایران، پنج مقام آمریکایی، اسرائیلی و عربی به آکسیوس گفتند که انتظار می‌رود آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه ایالات متحده در اواخر هفته آینده برای گفتگو در مورد جنگ غزه به خاورمیانه سفر کند.

به نوشته اکسیوس، این چهارمین سفر بلینکن به خاورمیانه و پنجمین سفرش به اسرائیل از زمان آغاز جنگ خواهد بود. سفر او بخشی از سری دیدارهای روتین مقامات دولت بایدن برای انجام رایزنی‌های مداوم با کابینه رژیم اسرائیل و شرکای منطقه‌ای در مورد بحران غزه است.

مقامات گفتند که انتظار می‌رود بلینکن در اواخر هفته آینده، احتمالا روز جمعه، از اسرائیل دیدن کند.

او همچنین قرار است از کرانه باختری، اردن، عربستان سعودی، امارات متحده عربی و قطر بازدید کند.

یک مقام آمریکایی گفت که دیدارهای مورد انتظار در این سفر قطعی نبوده و همچنان ممکن است تغییر کند.

روز سه‌شنبه، بلینکن در واشنگتن با ران درمر، وزیر امور استراتژیک رژیم اسرائیل دیدار کرد.

درمر که از نزدیکان بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم اسرائیل به شمار می‌رود، با جیک سالیوان، مشاور امنیت ملی کاخ سفید نیز دیدار کرد. یکی از مقامات کاخ سفید گفت که این نشست بر برنامه‌ریزی انتقال از جنگ شدید در غزه به مرحله دیگری از جنگ متمرکز بود که عمدتاً بر اهداف با ارزش حماس متمرکز است.

این مقام گفت که سالیوان و درمر همچنین درباره گام‌های عملی بهبود وضعیت انسانی در غزه، به حداقل رساندن آسیب به غیرنظامیان و تلاش برای بازگرداندن اسرای باقی‌مانده به خانه گفتگو کردند.

به گفته این مقام، سالیوان و درمر در مورد برنامه‌ریزی فردای پس از جنگ از جمله حکومت و امنیت در غزه، افق سیاسی برای مردم فلسطین و ادامه کار برای عادی‌سازی روابط کشورهای منطقه با اسرائیل صحبت کردند.

روز سه‌شنبه، ارتش اسرائیل عملیات زمینی خود در غزه را به منطقه بین شهر غزه و خان یونس گسترش داد. مقامات اسرائیلی هشدار داده‌اند که جنگ احتمالا چند ماه دیگر ادامه خواهد داشت. اما حمله ارتش اسرائیل به این منطقه احتمالا آخرین تلاش مهم آن در این مرحله شدید از نبرد است که مقامات اسرائیلی گفته‌اند انتظار می‌رود تا پایان ژانویه به پایان برسد.