به گزارش اکوایران،  رهبر کره شمالی متعهد شد که در سال جدید میلادی جاه‌طلبی‌های اتمی خود را پیش ببرد.

به نوشته بلومبرگ، کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی به دنبال پیشبرد برنامه تسلیحات هسته‌ای خود و روابط عمیق تر با روسیه در سال جدی میلادی است.

کیم در یک جلسه سیاست‌گذاری مهم با حضور کادرهای ارشد حزب حاکم کمونیسم بر وظایف ستیزه‌جویانه ارتش خلق، صنایع دفاعی، سلاح‌های هسته‌ای و بخش‌های دفاع غیرنظامی برای تسریع بیش‌تر آماده‌سازی برای جنگ تاکید کرد.

این اظهارات یک هفته پس از آن بیان شده است که کیم هشدار داد اگر دشمنان پیونگ‌یانگ با سلاح هسته‌ای خشم آن را برانگیزند، کره شمالی برای حمله اتمی تردید نخواهد کرد.

او همچنین تاکید کرد که «شرایط نظامی» در شبه جزیره کره به دلیل تقابل‌های «بی‌سابقه» واشینگتن و متحدانش با کره شمالی به «منتهای» خود رسیده است.

کیم همچنین گفت که کره شمالی روابط راهبردی خود را با کشورهای مستقل ضدامپریالیستی گسترش و توسعه خواهد داد که روسیه را نیز شامل می‌شود. انتقال تسلیحات به روسیه در ماه‌های اخیر احتمالاً اقتصاد تحت تحریم پیونگ‌یانگ را تقویت کرده و پشتوانه کافی برای ادامه اجتناب از مذاکرات خلع سلاح در برابر کمک با ایالات متحده را فراهم کرده است.

تصاویر ماهواره‌ای جریان ثابت تجارت را در ماه های اخیر بین بندر ناجین کره‌شمالی و بندر دونای در شرق دور روسیه نشان می‌دهد. آمریکا و کره‌جنوبی رژیم کیم را به ارسال صدها هزار گلوله مهمات به روسیه برای کمک به جنگ ولادیمیر پوتین علیه اوکراین متهم کرده‌اند. پیونگ یانگ و مسکو این اتهامات را رد کرده‌اند.

کیم در دو سال گذشته بیش از 100 موشک بالستیک را آزمایش کرده و توانایی خود را برای حمله اتمی به ایالات متحده و متحدان آمریکا در منطقه افزایش داده است. برنامه تسلیحاتی او دستاوردهای قابل توجهی داشته است، از جمله آزمایش این ماه موشک جدیدی که برای رساندن کلاهک به سرزمین اصلی ایالات متحده طراحی شده و راه اندازی آشکار یک راکتور هسته‌ای که مدت‌هاست متوقف شده و می‌تواند به میزان قابل توجهی به تولید پلوتونیوم بیفزاید.

یک سال پیش، کیم متعهد شد که زرادخانه هسته‌ای خود را برای مقابله با اقدامات خصمانه آمریکا و کره جنوبی افزایش دهد. گزارش تقریباً 5500 کلمه ای از جلسه سیاست‌گذاران سال قبل، تقریباً هیچ فرصتی برای بازگشت به مذاکرات طولانی مدت خلع سلاح باقی نگذاشت.

سئول، توکیو و واشینگتن به دنبال آزمایش‌های تسلیحاتی بی‌سابقه پیونگ یانگ در سال جاری، همکاری‌های دفاعی خود را افزایش داده‌اند و اخیرا نیز سامانه‌ای را برای به اشتراک‌گذاری فوری اطلاعات مربوط به پرتاب موشک‌های کره شمالی ایجاد کرده‌اند.