به گزارش اکوایران، پس از یک هفته مذاکره و چهار بار به تعویق افتادن رای‌گیری، ایالات متحده اعلام کرده است که از قطعنامه تقلیل‌یافته شورای امنیت سازمان ملل متحد در مورد جنگ اسرائیل و فلسطین حمایت خواهد کرد. این قطعنامه شامل درخواست برای ورود کمک‌های بشردوستانه بیشتر به غزه است، اما برخی کشورها خواهان متن قوی‌تری هستند که شامل فراخوان برای آتش بس باشد، بندی که از پیش‌نویس فعلی حذف شده است.

به نوشته الجزیره، این پیش نویس اصلاح شده برای بیش از یک ساعت پشت درهای بسته مورد بحث قرار گرفت، اما شورای امنیت رأی گیری درباره این قطعنامه را یک بار دیگر در روز پنجشنبه به تعویق انداخت.

پیش‌نویس جدید این قطعنامه خواستار «اقدامات فوری برای اجازه دسترسی ایمن و بدون مانع به کمک‌های بشردوستانه» و همچنین «فراهم کردن شرایط برای توقف پایدار درگیری‌ها» است.

با این حال برخی از کشورها خواهان متن قوی‌تری هستند چراکه در آخرین پیش‌نویس درخواست‌ها برای «توقف فوری و پایدار درگیری» حذف شده است. با توجه به تغییرات قابل توجه، بسیاری از کشورها گفتند که باید قبل از رای گیری که در روز جمعه برگزار می‌شود، با پایتخت‌های خود مشورت کنند.

لیندا توماس-گرینفیلد، سفیر ایالات متحده در سازمان ملل روز پنجشنبه به خبرنگاران گفت: «اگر قطعنامه این طور که هست مطرح شود، ما می‌توانیم از آن حمایت کنیم.»

رای گیری شورای امنیت سازمان ملل درباره قطعنامه مورد حمایت امارات متحده عربی قرار بود روز دوشنبه برگزار شود، اما به دلیل اختلاف نظر در مورد ادبیات آن، تا کنون به تعویق افتاده است. آخرین پیش نویس خواستار پایان دادن به جنگ نیست، تغییری که برای راضی کردن واشنگتن ایجاد شده است، که درخواست‌های قبلی برای آتش بس را وتو کرده است.