به گزارش اکوایران، یک مقام ارشد دفاعی اسرائیل به آکسیوس گفت که اسرائیل انتظار دارد تا سه تا چهار هفته دیگر به عملیات نظامی خود در شهر خان یونس در جنوب غزه پایان دهد. این مقام گفت که مرحله شدید جنگ احتمالاً سه تا چهار هفته دیگر ادامه خواهد داشت.

به نوشته آکسیوس، دولت بایدن با حمایت از عملیات اسرائیل در غزه می‌گوید که از هدف اسرائیل برای حذف حماس در غزه حمایت می‌کند. اما کاخ سفید با فشار بین‌المللی و داخلی فزاینده‌ای روبرو است تا اسرائیل را برای پایان‌دادن به جنگ تحت فشار قرار دهد.

یک مقام ارشد اسرائیلی گفت که نیروهای دفاعی اسرائیل به «پیشرفت‌های قابل توجهی» در بخش شمالی نوار غزه دست یافته‌اند، اما عملیات در شهر جنوبی خان یونس، جایی که اسرائیل معتقد است رهبری حماس در آن حضور دارد، «تازه آغاز شده است».

جو بایدن در روز پنجشنبه با بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل درباره طرح‌های نظامی اسرائیل و عملیات در خان یونس گفتگو کرد. تماس مشابهی نیز شب گذشته بین لوید آستین، وزیر دفاع ایالات متحده و یوآو گالانت، همتای اسرائیلی او برقرار شد.

این مقام ارشد اسرائیلی گفت که ایالات متحده «ترمز اسرائیل را نمی‌کشد» یا ضرب‌الاجلی برای توقف عملیات تعیین نمی‌کند؛ اما تذکر داده که زمان در حال اتمام است.

این مقام گفت که شکاف بین دولت بایدن و کابینه اسرائیل ناشی از جدول زمانی یک ماهه‌ای است که اسرائیل برای پایان‌دادن به این مرحله از جنگ نیاز دارد.

جان فاینر، معاون مشاور امنیت ملی کاخ سفید در یک نشست امنیتی گفت که ایالات متحده ضرب‌الاجلی برای اسرائیل مشخص نکرده است.

فینر گفت: «این جنگ آن‌هاست. با این حال، حتی اگر کنترل نهایی بر آنچه در غزه رخ می‌دهد نداشته باشیم، بر اسرائیل نفوذ داریم».

مقام دفاعی اسرائیل گفت که ایالات متحده به اتمام عملیات تا پایان ماه دسامبر راضی است؛ در حالی که اسرائیل پایان ژانویه را تعیین کرده است.

مقام اسرائیل خاطرنشان کرد: «ایالات متحده از ما می‌خواهد که کار را سریع‌تر، با تلفات غیرنظامی کمتر و کمک‌های بشردوستانه بیشتر به غزه انجام دهیم. ما نیز همین را می‌خواهیم، اما عامل دیگری نیز در این میان وجود دارد و آن دشمن است. ایالات متحده این را درک می‌کند. ما با هم کار می‌کنیم. ما به آن‌ها نیاز داریم و آن‌ها نیز به ما نیاز دارند».

سخنگوی شورای امنیت ملی گفت: «این عملیات نظامی اسرائیل است و اسرائیلی‌ها مسیر خود را تعیین خواهند کرد. ما به حمایت از تلاش‌های اسرائیل برای دفاع از خود در حماس ادامه خواهیم داد».