به گزارش اکوایران، ایالات متحده علیه شبکه‌‌ای که متهم به تأمین مالی گروه حوثی‌های یمن هستند، تحریم‌هایی را وضع کرد.

به نوشته الجزیره، وزارت خزانه‌داری آمریکا در بیانیه‌ای اعلام کرد که ۱۳ فرد و نهادی که گفته می‌شود در تلاش‌ها برای انتقال ده‌ها میلیون دلار به حوثی‌ها دست داشته‌اند را در لیست تحریم‌ها قرار داد.

برایان نلسون، معاون وزیر خزانه‌داری در امور تروریسم و اطلاعات مالی در بیانیه‌ای ادعا کرد: «حوثی‌ها همچنان کمک مالی و حمایتی دریافت کرده و نتیجه آن تعجب‌آور نیست؛ حملات به زیرساخت‌های غیرنظامی و کشتیرانی تجاری، مختل‌کردن امنیت دریایی و تهدید تجارت بین المللی».

این اعلامیه در حالی منتشر می‌شود که حوثی‌ها مجموعه‌ای از حملات را به کشتی‌های تجاری در منطقه انجام داده و با موشک و پهپاد، اسرائیل را هدف قرار داده‌اند.

حوثی‌ها گفته‌اند که این حملات در پاسخ به حمله اسرائیل به غزه است.

این وزارت می‌گوید که شخصی به نام سعید الجمال که قبلاً به دلیل فعالیت‌های ادعایی به عنوان تسهیل‌کننده مالی حوثی‌ها و ایرانیان تحریم شده بود، از این شبکه برای هدایت وجوه به حوثی‌ها استفاده می‌کند. تعدادی تسهیل‌کننده مالی در لبنان و دبی نیز در لیست تحریم‌ها قرار گرفتند.

در این بیانیه آمده است: «خزانه‌داری به اخلال در تسهیلات مالی و شبکه‌های تدارکاتی که فعالیت‌های حوثی‌ها را ممکن می‌سازد، ادامه خواهد داد».