به گزارش اکوایران، سه منبع امنیتی عراقی به خبرگزاری رویترز گفته‌اند که طی یک حمله هوایی ایالات متحده، پنج شبه‌نظامی عراقی در نزدیکی شهر کرکوک در شمال کرکوک کشته شدند. ادعا شده آن‌ها برای پرتاب راکت‌های انفجاری به سمت نیروهای آمریکایی در این کشور آماده می‌شدند.

یک مقام ارتش آمریکا تائید کرد که «طی یک حمله دفاع از خود در برابر به یک تهدید قریب الوقوع» در بعدازظهر یک‌شنبه، یک سایت استقرار هواپیماهای بدون سرنشین در نزدیکی کرکوک هدف قرار گرفته است.

در بیانیه‌ای از سوی مقاومت اسلامی در عراق، کشته شدن پنج تن از اعضای این گروه تائید و به انتقام از نیروهای آمریکایی متعهد شده است. این گروه در طول روز یک‌شنبه مسئولیت چندین حمله علیه نیروهای آمریکایی را بر عهده گرفته بود.

اوایل روز یکشنبه، یک مقام نظامی آمریکایی گفت که نیروهای آمریکایی و بین‌المللی با چندین موشک در شمال شرق سوریه مورد حمله قرار گرفتند، اما هیچ تلفات یا خسارتی به زیرساخت‌ها وارد نشد.

گروه‌های مسلح عراقی از 17 اکتبر تاکنون مسئولیت بیش از 70 حمله به نیروهای آمریکایی را به دلیل حمایت واشنگتن از حمله اسرائیل به غزه، بر عهده گرفته‌اند. این حملات در جریان آتش‌بس اخیر اسرائیل و حماس متوقف شده بود، اما با شکست آتش‌بس از سر گرفته شده است.

ایالات متحده در ماه نوامبر دو سری حملات را در عراق علیه گروه‌های مقاومت انجام داد. در این حملات حداقل 10 شبه نظامی کشته شدند که هم به گروه‌های کتائب حزب الله و حشد شعبی عراق وابسته بوده‌‌اند. دولت عراق آن حملات را محکوم و آن را تنش‌زا و نقض حاکمیت عراق دانست.