به گزارش اکوایران، یک مقام آمریکایی روز چهارشنبه گفت، یک ناو جنگی نیروی دریایی ایالات متحده که در نزدیکی تنگه باب المندب در حال حرکت بود، یک پهپاد را که از یمن پرتاب شده بود، سرنگون کرد. به ادعای این منبع، این آخرین مورد از تهدیدات انصارالله یمن (حوثی‌ها) بوده است.

این مقام مسئول به اسوشیتدپرس گفت: طبق گزارش‌های اولیه، ناوشکن یو‌اس‌اس کارنی نیروی دریایی، این پهپاد را (که مدعی است یک کی‌ای‌اس-04 ساخت ایران است) یک تهدید دانسته و آن را بر فراز آب در جنوب دریای سرخ سرنگون کرده است.

این حادثه یک روز پس از آن صورت گرفت که یک پهپاد ایرانی در فاصله 1500 یاردی ناو هواپیمابر آیزنهاور، در حال انجام عملیات پروازی در آب‌های بین المللی در خلیج فارس دیده شد.

براد کوپر، رئیس فرماندهی مرکزی نیروی دریایی ایالات متحده، ادعا کرده بود که این پهپاد با عدم حفظ فاصله بیش از 10 مایل دریایی از کشتی «اقدامات ایمنی» را نقض کرده است. پهپاد هشدارهای متعدد را نادیده گرفت اما در نهایت دور شد.

دریای سرخ، از کانال سوئز مصر تا تنگه باریک باب المندب که شبه جزیره عربستان را از آفریقا جدا می‌کند، یک مسیر تجاری کلیدی برای حمل و نقل جهانی و تامین انرژی است. نیروی دریایی ایالات متحده از زمان شروع جنگ اسرائیل و حماس در 7 اکتبر که تنش‌ها را در منطقه افزایش داده است، چندین کشتی را در این دریا مستقر کرده است.