به گزارش اکوایران، وزیر افراطی اسرائیل از نخست‌وزیر این رژیم خواست تا نقض ادعایی آتش‌بس را تلافی کند.

به نوشته الجزیره، ایتامار بن گویر، وزیر راست افراطی امنیت داخلی اسرائیل از بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر این رژیم خواسته تا به سربازان اجازه دهد به جنگ در غزه بازگردند و حماس را درهم بشکنند.

بن‌گویر در رسانه‌های اجتماعی به بیانیه ارتش واکنش نشان داد که در آن ادعا شده سه بمب انفجاری در دو نقطه نزدیک نیروهای نظامی اسائیل در شمال غزه منفجر شده است.

او گفته: «حماس اکنون تلاش کرده تا سربازان ارتش اسرائیل را در شمال نوار غزه به قتل برساند. من از نخست‌وزیر می‌خواهم که حملات علیه سربازان ما را درز نگیرد و به ارتش اسرائیل دستور دهد که بازگردند و حماس را با قدرت درهم بشکنند. ما نباید منتظر بمانیم تا جنگجویان ما کشته شوند. ما باید یک بار دیگر مطابق با هدف جنگ یعنی نابودی کامل حماس عمل کنیم».

پیش از این، سخنگوی شاخه نظامی حماس گفت رزمندگان حماس در حال پاسخ به «نقض آشکار» آتش‌بس توسط ارتش اسرائیل در شمال نوار غزه هستند و این مسئله منجر به درگیری میان طرفین شده است.  ارتش اسرائیل هم تائید کرده که تعدادی از سربازانش پس از حمله حماس در شمال نوار غزه، زخمی شده‌اند. حماس ارتش اسرائیل را ابتدا به نقض آتش بس متهم می کند.

اسرائیل و حماس یکدیگر را به نقض آتش‌بس متهم کردند؛ توافق دوام می‌آورد؟