به گزارش اکوایران، ارتش اسرائیل اعلام کرد طی حمله‌ای ترکیبی، 3 پهپاد انتحاری و 25 موشک حزب‌الله در یک ساعت گذشته از سمت لبنان  به چندین نقطه در امتداد مرز شلیک شده است.

بر اساس ادعای ارتش اسرائیل، تعدادی از موشک‌ها توسط گنبد آهنین رهگیری شدند، اما برخی دیگر در این مناطق فرود آمدند. سه پهپاد مملو از مواد منفجره نیز به یک پست ارتش اسرائیل در مرز برخورد کردند. ارتش اسرائیل مدعیست در این حملات کسی آسیبی ندیده است و با شلیک توپخانه به منابع آتش پاسخ می‌دهد.

ارتش اسرائیل هم‌چنین گفته که پیشتر به یک هسته حزب‌الله که قصد انجام یک حمله موشکی ضد تانک را از روستای مرواحین لبنان داشت، حمله کرد و در واکنش به حملات مکرر به این منطقه، جت‌های جنگنده، هلیکوپترهای جنگی و تانک‌ها به سایت‌های دیگر حزب‌الله در جنوب لبنان حمله کردند. 

برخی رسانه‌های اسرائیلی حمله امروز به مناطق شمالی را شدیدترین حمله از زمان آغاز جنگ توصیف کردند.

حزب‌الله لبنان هم در بیانیه‌ای تائید  کرد که «در راستای حمایت از مردم استوار نوار غزه و مقاومت شجاع و شریف آن، رزمندگان مقاومت اسلامی ظهر امروز تجمع نظامیان اسرائیل را در مثلث الطیحات هدف قرار داده و تلفات قطعی به آنها وارد کردند». این گروه هم‌چنین اذعان کرد  که نیروهایش با ۳ پهپاد مراکز تجمع نظامیان اسرائیلی را در غرب کریات شمونه هدف قرار داده و تلفاتی به آنها وارد کردند.