سوئلا براورمن ریشی سوناک

به گزارش اکوایران، سوئلا براورمن، وزیر کشور کابینه ریشی سوناک، نخست‌وزیر بریتانیا بود که در روز ۱۳ نوامبر به دلیل انتقادش از پلیس لندن به خاطر نحوه مدیریت راهپیمایی حامیان فلسطین اخراج شد. او چهره‌ای جنجالی است که به دلیل دیدگاهش در مورد مهاجرت، حمایت از مجازات اعدام و مخالفتش با ازدواج همجنسگرایان مورد انتقاد جریان چپ قرار داشته است. با این حال، او چهره‌ای محبوب نزد اعضای حزب توری (حزب محافظه‌کار) محسوب شده و به عنوان یکی از رهبران احتمالی آینده حزب دیده می‌شود.

براورمن که در سال ۲۰۱۵ وارد سیاست شد، توانست نمایندگی حزب توری از منطقه فارهام در مجلس عوام را کسب کند. او در سال ۲۰۱۸ به عنوان معاون پارلمانی به وزارت بریگزت (خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا) پیوست و در سال ۲۰۲۰ نیز دادستان انگلستان و ولز شد و پس از دو سال خدمت، توسط لیز تراس، نخست‌وزیر وقت، به عنوان وزیر کشور منصوب شد.

براورمن خود را «محافظه‌کار مالی» و «آزادی‌خواه اجتماعی» می‌نامد. او از حامیان برگزیت و از منتقدان اتحادیه اروپا بوده است. او همچنین طرفدار بازار آزاد و خواستار مقررات‌زدایی و کاهش مالیات است.

در اکتبر ۲۰۲۲، براورمن به دلیل ارسال یک سند رسمی از ایمیل شخصی خود از دولت اخراج شد؛ اما به گفته خودش، مرتکب «اشتباه» شده و از عملکردش عذرخواهی کرد. با این حال، برخی حدس می‌زنند که اخراج او دلایل سیاسی داشته، زیرا پس از لیز تراس، او یکی از گزینه‌های رهبری حزب تلقی می‌شد.

سوئلا براورمن

او بعدا در همان سال توسط ریشی سوناک که به تازگی نخست‌وزیر شده بود، به سمت خود برگشت. اما در ۱۳ نوامبر و چند روز پس از انتشار مقاله‌ای در روزنامه تایمز لندن، توسط سوناک برکنار شد. براورمن در این مقاله با انتقاد از عملکرد پلیس لندن در نحوه مدیریت راهپیمایی حامیان فلسطین و تظاهرات جناح راست که به طور همزمان برگزار شده بود، پلیس پایتخت را به استاندارد دوگانه و مماشات با طرفداران فلسطین متهم کرد.

براورمن یک رقیب احتمالی برای ریشی سوناک محسوب می‌شود. سوناک گزینه فعلی حزب برای پیروزی در انتخابات آتی پارلمان است؛ اما اگر حزب توری موفق به کسب اکثریت مجلس عوام نشود، محبوبیت براورمن در بین اعضای حزب افزایش یافته و احتمالا اعلام کاندیداتوری کند.