به گزارش اکوایران، یک پهپاد اسرائیلی به عمق خاک لبنان حمله کرد.

بنا بر گزارش العربیه، رسانه‌های رسمی لبنان اعلام کردند که یک پهپاد اسرائیلی پس از هفته‌ها درگیری‌هایی که عمدتاً از زمان آغاز جنگ اسرائیل و حماس به مناطق مرزی محدود شده بود، روز شنبه یک خودرو را در عمق خاک لبنان هدف قرار داد.

خبرگزاری ملی لبنان بدون اشاره به میزان تلفات، اعلام کرد «یک پهپاد دشمن یک وانت بار را در زمینی کشاورزی در منطقه زهرانی در ساحل لبنان، در حدود 45 کیلومتری مرز اسرائیل هدف قرار داد.

مرز بین دو طرف از 7 اکتبر زمانی که درگیری میان حماس و اسرائیل به جنگی گسترده مبدل شد، روزانه شاهد تبادل آتش، عمدتاً بین جنبش حزب الله لبنان و اسرائیل بوده است.

حمله روز شنبه عمیق ترین حمله اسرائیل به خاک لبنان از زمان آغاز درگیری‌ها بوده است. این حمله درست  ساعاتی پیش از سخنرانی حسن نصرالله، رهبر حزب‌الله اتفاق افتاد.

ارتش لبنان از نزدیک شدن خبرنگاران به این منطقه که در نزدیکی نیروگاه برق زهرانی، جلوگیری کرد. حزب الله روز شنبه اعلام کرده که دو حمله برون مرزی علیه سربازان اسرائیلی انجام داده و این حملات تلفاتی داشته است.

بر اساس گزارش خبرگزاری فرانسه، از ماه گذشته تاکنون حداقل 90 نفر در سمت لبنان در درگیری های مرزی کشته شده اند که بیشتر آنها از مبارزان حزب الله هستند. شش سرباز و دو غیرنظامی هم در سمت اسرائیل کشته شده‌اند.