به گزارش اکوایران، ارتش اسرائیل آخرین به روز رسانی عملیاتی خود را منتشر کرده است که در آن مدعی است یک پایگاه نظامی حماس را تصرف کرده و یک انبار تسلیحات حماس را «در یک منطقه غیرنظامی» در مجاورت بیمارستان قدس منفجر کرده است. 

به نوشته گاردین، ارتش اسرائیل در بیانیه‌ای که در تلگرام منتشر کرد، اعلام کرد:

«طی روز گذشته، نیروهای ارتش اسرائیل یک پایگاه نظامی متعلق به گروه حماس در شمال نوار غزه را در اختیار گرفت. موشک‌ها و لانچرهای ضد تانک، سلاح‌ها و ابزارهای جمع آوری اطلاعات مختلف توسط نیروها در محل کشف شد.

با هماهنگی سربازان روی زمین، یک جت جنگنده ارتش اسرائیل یک گروه ده نفره از نیروهای حماس را هدف قرار داد. به دنبال آن، نیروهای زمینی ارتش اسرائیل یک گروه موشک ضد تانک را شناسایی کردند که در مجاورت آنها فعالیت می‌کرد. نیروها یک پهپاد ارتش اسرائیل را هدایت کردند که به این گروه حمله کرد. ده‌ها لانچر شلیک توپ حماس نیز در طول شب مورد اصابت قرار گرفت.

علاوه بر این، نیروهای دریایی ارتش اسرائیل با مهمات دقیق به اهداف استراتژیک متعلق به حماس، از جمله پست‌های حاوی تجهیزات تکنولوژیک حمله کردند.

هم‌چنین ادعا شده نیروهای ارتش اسرائیل همچنین تعدادی از نیروهای  حماس را که در ساختمانی در مجاورت بیمارستان قدس سنگربندی کرده بودند و قصد داشتند از آنجا به نیروهای ارتش اسرائیل حمله کنند را شناسایی کردند. سربازان ارتش اسرائیل یک پهپاد را برای حمله به نیروهای حماس هدایت کردند. این حمله منجر به انفجارهای ثانویه قابل توجهی شد که نشان‌دهنده وجود یک انبار سلاح حماس در یک منطقه غیرنظامی است.»

این ادعاها به طور مستقل تأیید نشده‌اند.