به گزارش اکوایران، آنتونی بلینکن، وزیر خارجه امریکا شب گذشته در بغداد با محمد شیاع سودانی نخست وزیر عراق دیدار و گفت‌وگو کرد.

به نوشته میدلیست‌نیوز، نخست وزیر عراق صبح امروز در سفری رسمی وارد تهران شد و با رهبر انقلاب، رئیس جمهور و برخی از مقامات امنیتی کشور دیدار داشت.

از صبح امروز گمانه‌زنی‌هایی درباره پیام امریکا به ایران از طریق السودانی مطرح شد که مقامات ایرانی نیز نسبت به آن واکنش داشته و آن را تایید کردند.

حسین امیر عبداللهیان، وزیر امور خارجه ایران در پاسخ به این گمانه‌زنی‌ها گفت که امریکایی‌ها در سه روز گذشته از طرفی به ما پیام داده‌اند که به دنبال آتش بس هستند اما در عمل از کشتار جمعی و نسل‌کشی در غزه حمایت می‌کنند.

پیگیری های خبرنگار میدل ایست نیوز حاکی از آن است که وزیر خارجه امریکا در دیدار شب گذشته خود با السودانی با تاکید بر اینکه امریکا به دنبال درگیری با ایران نیست از نخست وزیر عراق خواسته است این پیغام را به ایران برساند.

امریکا با تاکید بر اینکه به دنبال به نتیجه رساندن آتش بس در غزه است و در این میان هدف قرار دادن پایگاه‌های نظامی این کشور در عراق تنها معادلات را پیچیده‌تر می‌کند، خواستار جلوگیری از هدف قرار گرفتن پایگاه‌های خود در خاک عراق از سوی گروه‌های مقاومت شده است.

همچنین بلینکن در صورت ادامه حملات، حق پاسخگویی متقابل برای امریکا قائل شده است.

وزیر خارجه امریکا شب گذشته نیز در کنفرانس مطبوعاتی خود پس از دیدار با السودانی تاکید کرده بود که پیام بسیار واضحی به کسانی که نظامیان امریکایی را تهدید می‌کنند، می‌دهیم مبنی بر اینکه این کار را انجام ندهید.