به گزارش اکوایران، یک زیردریایی کلاس اوهایو -نوعی شناور که می‌تواند به موشک‌های بالستیک پیشرفته یا موشک‌های کروز تاماهاوک مجهز شود- در حالی وارد مدیترانه شد که ایالات متحده به تقویت موضع دفاعی خود در بحبوحه جنگ اسرائیل و حماس ادامه می‌دهد.

به نوشته بیزنس اینسایدر، سنتکام، فرماندهی رزمی وزارت دفاع ایالات متحده که مسئولیت نیروهای آمریکایی در خاورمیانه و غرب و آسیای مرکزی را بر عهده دارد، روز یکشنبه عکسی از این زیردریایی در شبکه اجتماعی ایکس منتشر کرد و تأیید کرد که این زیردریایی به منطقه رسیده است.

افشای موقعیت این زیردریایی بسیار مهم است زیرا محل نگهداری شناورها معمولاً مخفی نگه داشته می‌شود.

عکس سنتکام به نظر می‌رسد کشتی را در حال عبور از کانال سوئز نشان می‌دهد. کانال سوئز از مصر که با اسرائیل هم مرز است می‌گذرد و دریای مدیترانه و دریای سرخ را به هم متصل می‌کند. نمایندگان سنتکام در این مورد اظهارنظری نکرده‌اند.

شبکه خبری اسراییل ینت، گزارش داد که زیردریایی تازه مستقر شده در منطقه بزرگترین زیردریایی از 14 زیردریایی بالستیک است که توسط نیروی دریایی ایالات متحده کنترل می‌شود و مجهز به مهمات بالستیک است.

اینسایدر قادر به بررسی مستقل پیکربندی دقیق سلاح در کشتی نبود. با این حال، در کنار هم، ناوگان دوجین زیردریایی هسته‌ای و توانمند، حدود نیمی از کلاهک‌های هسته‌ای استراتژیک ایالات متحده را حمل می‌کنند.

هنوز مشخص نیست که آیا این زیردریایی در پاسخ به اطلاعات جدید مبنی بر اینکه استفاده از آن ممکن است ضروری باشد به سمت منطقه حرکت کرده است یا اینکه این حرکت قبلاً به عنوان بخشی از موقعیت نظامی دفاعی فعلی ایالات متحده در خاورمیانه برنامه‌ریزی شده است.

استقرار این زیردریایی همزمان با سفرهای دیپلماتیک سطح بالا از آنتونی بلینکن به این منطقه بود، جایی که وزیر امور خارجه آمریکا با رهبران ارشد اسرائیل، محمود عباس رئیس جمهور فلسطین و مقامات اردن، قبرس، لبنان و قطر دیدار کرد.

ماه گذشته، پنتاگون دو گروه ناو هواپیمابر نیروی دریایی ایالات متحده را به شرق مدیترانه اعزام کرد - گروه ضربتی ناو یو اس اس دوایت دی آیزنهاور و گروه ضربتی یو اس اس جرالد آر. فورد. این مانورها مقدار قابل‌توجهی از نیروی آتش آمریکا را به آب‌های نزدیک اسرائیل رساند، در حالی که نگرانی‌های فزاینده مبنی بر اینکه جنگ این کشور با گروه فلسطینی مستقر در غزه، حماس، ممکن است به یک درگیری منطقه‌ای تبدیل شود.

به گفته مقامات نظامی، نمایش گسترده قدرت آتش ایالات متحده در حمایت از یکی از نزدیکترین متحدان این کشور، به‌عنوان یک عامل بازدارنده در برابر نیروهای متخاصم علیه آمریکا، از جمله ایران، عمل می‌کند که از حماس و همچنین حزب‌الله حمایت میکند.