به گزارش اکوایران، اردن روز جمعه اعلام کرد که امان روز شنبه میزبان نشستی بین آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا و همتایان سعودی، قطری، اماراتی و مصری وی با شرکت فلسطینی‌ها خواهد بود.

به نوشته رویترز، در بیانیه وزارت امور خارجه اردن آمده است: وزیران در جریان مذاکرات بر «موضع اعراب مبنی بر درخواست آتش بس فوری، ارسال کمک‌های بشردوستانه و راه‌های پایان دادن به وضعیت خطرناکی که امنیت منطقه را تهدید می‌کند» تاکید خواهند کرد.

اسرائیل از هوا به غزه حمله می‌کند، منطقه را محاصره کرده و یک تهاجم زمینی به راه انداخته است و زنگ خطر جهانی را در مورد شرایط انسانی در غزه برانگیخته است، در حالی که کمبود مواد غذایی، فروپاشی خدمات پزشکی و تلفات غیرنظامی بیش از 9000 نفر باعث رنج بی‌سابقه‌ای در این منطقه محصور شده است.

بلینکن که روز جمعه پس از دیدار با رهبران اسرائیل، گفت که ایالات متحده مصمم است که جبهه دوم یا سومی در درگیری وجود نداشته باشد. وی همچنین از اسرائیل خواست تا اقداماتی را برای حفاظت از غیرنظامیان در غزه انجام دهد.

مقامات گفتند، وزرای عرب قبل از گفتگو با بلینکن، به عنوان بخشی از تلاش دیپلماتیک خود برای لابی با قدرت‌های بزرگ برای اعمال فشار بر اسرائیل جهت پایان دادن به کارزار نظامی خود، جلسه‌ای برگزار خواهند کرد.

در این بیانیه آمده است: «این نشست هماهنگی بخشی از تلاش‌های آن‌ها برای پایان دادن به جنگ اسرائیل علیه غزه است که باعث یک فاجعه انسانی شده است».