به گزارش اکوایران، رهبر حزب الله لبنان روز جمعه به آمریکا هشدار داد که جلوگیری از جنگ منطقه‌ای منوط به توقف حمله اسرائیل به غزه است و احتمال واقعی تبدیل شدن جنگ در جبهه لبنان به یک «جنگ گسترده» وجود دارد.

به نوشته رویترز، سید حسن نصرالله در اولین سخنرانی خود پس از آغاز جنگ اسرائیل و حماس در 7 اکتبر، متحد اصلی اسرائیل، ایالات متحده را تهدید کرد و اشاره کرد که حزب‌الله آماده مقابله با کشتی‌های جنگی ایالات متحده در دریای مدیترانه است.

نصرالله گفت: «شما آمریکایی‌ها می‌توانید تجاوز به غزه را متوقف کنید زیرا این تجاوز شماست.»

وی افزود: «شما آمریکایی‌ها به خوبی می‌دانید که اگر جنگ در منطقه رخ دهد، ناوگان شما هیچ فایده‌ای نخواهد داشت و جنگ هوایی نیز فایده‌ای نخواهد داشت و کسی که تاوان آن را خواهد پرداخت... منافع شما، سربازان و ناوگان شماست.»

وی با اشاره به ناوهای جنگی آمریکا در دریای مدیترانه گفت که حزب الله از این‌ها نمی‌ترسد. او گفت: «با تمام صداقت به شما می‌گویم، ما برای ناوگان شما که با آن ما را تهدید می‌کنید، به خوبی آماده هستیم.»

از زمان شروع جنگ غزه، حزب الله در امتداد مرز لبنان و اسرائیل درگیر مرگبارترین تشدید تنش با نیروهای اسرائیلی از زمان جنگ 33 روزه در سال 2006 بوده است.

نصرالله گفت که حزب‌الله روز به روز حملات خود را در جبهه لبنان تشدید کرده است و اسرائیل را مجبور می‌کند تا نیروهایش را به جای نوار غزه و کرانه باختری اشغالی، در نزدیکی مرزهای شمالی نگه دارد.

او گفت این که جبهه شمال چگونه گسترش خواهد یافت به سیر وقایع غزه و اقدامات اسرائیل در لبنان بستگی دارد.