به گزارش اکوایران، حسین امیرعبداللهیان - وزیر امور خارجه کشور - به منظور دیدار و گفت‌وگو با مقامات عالی‌رتبه قطر، تهران را به مقصد دوحه ترک کرد.

گفته می‌شود که رایزنی و تبادل نظر با مقامات قطری پیرامون تحولات فلسطین و پایان بخشیدن به حملات اسرائیل علیه فلسطین در رأس محورهای گفت‌وگو و تبادل نظر قرار دارد.

وزیر امور خارجه چهار روز قبل در نشست اضطراری مجمع عمومی سازمان ملل گفته بود، ایران در کنار ترکیه و قطر آماده نقش‌آفرینی در خصوص آزادی اسرای غیرنظامی در عملیات طوفان الاقصی است.

امیرعبداللهیان در تاریخ 23 مهر ماه نیز، در سفر به دوحه با اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی حماس و تعدادی از رهبران این جنبش دیدار و گفت‌وگو کرد.

همچنین شب گذشته علی باقری - معاون سیاسی وزیر امور خارجه کشور - در برنامه «به افق فلسطین» شبکه افق در خصوص رایزنی‌های امیرعبداللهیان در خصوص فلسطین گفت: یک مجموعه سفر به هم پیوسته را وزارت امور خارجه طراحی کرده برای اینکه جلوی جنایت صهیونیست‌ها را در غزه بگیریم. وزیر امور خارجه بعد از قطر نیز احتملا چهارشنبه به ترکیه خواهند رفت.

باقری افزود: این سفرها به کشورهای مختلف  در این جهت است که بتوانیم از این بستر و ظرفیت برای مقابله با سیاست‌های حمایت‌گونه آمریکا از رژیم صهیونیستی، پشتوانه لازم را برای دفاع از مردم غزه در عرصه بین‌المللی به منصه ظهور برسانیم.