به گزارش اکوایران، به گفته رئیس دفتر دولت حماس در غزه، تانک‌های اسرائیلی که در حال نزدیک‌شدن به حومه شهر غزه بودند، اکنون عقب‌نشینی کرده‌اند.

به گزارش الجزیره، سلامه معروف، رئیس دفتر دولت حماس در غزه در بیانیه‌ای گفت: «هیچ پیشروی زمینی در داخل محله‌های مسکونی در نوار غزه وجود ندارد. آنچه در خیابان صلاح‌الدین رخ داد، هجوم چند تانک ارتش اشغالگر و یک بولدوزر بود. این تانک‌ها دو خودروی غیرنظامی در خیابان صلاح‌الدین را هدف قرار دادند و قبل از اینکه مقاومت آن‌ها را به عقب‌نشینی مجبور کند، خیابان را با بولدوزر تخریب کردند. در حال حاضر ماشین‌های ارتش اشغالگر در جاده صلاح‌الدین حضور ندارند و تردد شهروندان در جاده‌ها به حالت عادی بازگشته است».

اطلاعات بیشتری از زبان شاهدان عینی در نزدیکی شهر غزه به دست الجزیره رسیده است. یوسف السیفی که در هنگام انهدام این خودرو توسط یک تانک اسرائیلی در محل حضور داشت، اینچنین صحنه را توصیف کرد: «تانک در نتزاریم (شهرکی اسرائیلی در شمال شهر غزه) بود. ما سعی می‌کردیم به مردم هشدار دهیم، اما کسی گوش نکرد. تانک به هر کسی که نزدیک می‌شد، حمله می‌کرد. تانک به یک ماشین و یک اتوبوس حمله کرد. یک بولدوزر هم نزدیک تانک بود».

منابع پزشکی فلسطینی از کشته‌شدن سه نفر در این حمله خبر می‌دهند.