به گزارش اکوایران به نقل از واشنگتن پست، دولت بایدن از اسرائیل می‌خواهد که عملیات «جراحی» در غزه را به جای تهاجم کامل زمینی دنبال کند. در این گزارش به پنج مقام آمریکایی اشاره شده که نامشان فاش نشده است و گفته‌اند دولت نگران است که رویکرد اسرائیل می‌تواند منجر به تشدید تنش‌ها و خنثی کردن مذاکرات برای آزادی اسیران در محاصره شود.

یکی از مقامات به این روزنامه گفت: «آنها به وضوح از واکنش اولیه «ما پشت شما را داریم. ما هر کاری که بخواهید انجام می‌دهیم.» به «شما واقعا نیاز دارید استراتژی خود را بازنگری کنید.» تغییر لحن داده‌اند و این کار را با دقت انجام میدهند.»

پتی کولهان از الجزیره در گزارشی از واشنگتن‌دی‌سی می‌گوید که این داستان می‌تواند بخشی از تلاش دولت بایدن برای هدایت اسرائیلی‌ها بدون سرزنش رسمی آنها باشد. او گفت که این یک استراتژی رایج است که دولت‌های ایالات‌متحده برای سال‌ها از آن استفاده کرده‌اند. کولهان افزود: «اگر آنها با اسرائیلی‌ها صحبت می‌کنند و سعی می‌کنند آنها را راهنمایی کنند و پیشنهاد دهند، هرگز این کار را در ملأ عام انجام نمی‌دهند.»

در همین حال منابع وزارت امور خارجه آمریکا می گویند که «آگاهی» از عملیات گسترده اسرائیل قبل از اعلام خبر نداشتند. ابهامات زیادی در مورد اینکه طرح نظامی کنونی اسرائیل چیست و اینکه آیا گسترش عملیات زمینی نشان دهنده تهاجم کامل زمینی است، وجود دارد.

بر اساس گزارش ای‌بی‌سی، وزارت امور خارجه آمریکا از گسترش عملیات زمینی تا زمانی که توسط ارتش اسرائیل اعلام نشده بود اطلاعی نداشت. دو مقام آمریکایی به این رسانه آمریکایی گفتند که دولت ایالات متحده «اسرائیل را تحت فشار قرار داده است تا دامنه محدودتری را برای تهاجم خود اتخاذ کند و رویکرد تدریجی در پیش بگیرد.»

ای‌بی‌سی نیوز اعلام کرد که یک منبع گفته است انتظار می‌رود نیروهای اسرائیلی در طول تهاجم کنونی بیش از شب‌های گذشته در غزه بمانند، اما اگر تهاجم تشدید نشود، می‌تواند نشانه‌ای از این باشد که دولت ایالات متحده در حال اثبات ادعای خود است.

ای‌بی‌سی گزارش داد: «در این ساعت، هنوز هیچ شفافیتی از طرف ایالات متحده در مورد اینکه آیا این حمله زمینی بزرگی است که انتظار می‌رود یا فقط بخشی از آن است، وجود ندارد.»

اولاً، آنها احساس می‌کردند که اسرائیل برنامه درجه بالایی برای از بین بردن حماس ندارد. نگرانی دیگر این بود که حمله زمینی مانع از مذاکرات برای آزادی اسرا شود که تاکنون موفقیت آمیز بوده است. در نهایت، آنها همچنین نگران بودند که یک حمله زمینی چشمگیر با تعداد زیادی غیرنظامی درگیر، تنها یک درگیری گسترده‌تر را در منطقه ایجاد کند.