به گزارش اکوایران، از دو منبع آگاه به سی‌ان‌ان خبر دادند که جو بایدن، رئیس‌جمهور ایالات متحده در اوایل امروز با رهبران جامعه مسلمان آمریکایی در کاخ سفید دیداری غیرعلنی داشت. این اقدام در بحبوحه خشم فزاینده در میان عرب‌ها و مسلمانان آمریکایی به دلیل حمایت بایدن از پاسخ نظامی اسرائیل به حمله حماس صورت می‌گیرد که البته او تأکید کرده باید از غیرنظامیان فلسطینی نیز محافظت شود.

مسلمانان کمی بیش از یک درصد از جمعیت آمریکا را تشکیل می‌دهند، اما در چندین ایالت نوسانی مانند میشیگان، اوهایو، تگزاس، ویرجینیا و جورجیا متمرکز هستند. یک منبع به سی‌ان‌ان گفت که جلسه امروز بر تلاش‌های کاخ سفید برای مبارزه با اسلام‌هراسی متمرکز بود که یکی از نگرانی‌های اصلی مسلمانان آمریکایی است.

به نوشته نشریه تایم، بایدن همچنین به دلیل ابراز بی‌اعتمادی و شک نسبت به آمار کشته‌شدگان غزه که توسط وزارت بهداشت حماس ارائه می‌شود، مورد انتقاد قرار گرفته است. بایدن در روز چهارشنبه در یک کنفرانس مطبوعاتی مدعی شد: «مطمئنم که بی‌گناهانی کشته شده‌اند و این بهای راه‌انداختن جنگ است. اما من به عددی که فلسطینی‌ها اعلام می‌کنند، اعتمادی ندارم».

بایدن برای ادعای خود در مورد داده‌های وزارت بهداشت فلسطین شواهد بیشتری ارائه نکرد که وزارت امور خارجه ایالات متحده هم در داخل و هم به صورت علنی به آن‌ها استناد کرده است. البته هنگامی که از کاخ سفید خواسته شد شواهدی بر صحت اظهارات بایدن ارائه کند، آن‌ها تایم را به اظهارات جان کربی، سخنگوی شورای امنیت ملی ایالات متحده ارجاع دادند که روز پنجشنبه با تکرار ادعاهای رئیس‌جمهور، گفت که نمی‌توان آماری که وزارت بهداشت غزه می‌دهد را بدون راستی‌آزمایی تأیید کرد؛ چرا که این نهاد متعلق به حماس بوده و حماس نیز یکی از طرف‌های این جنگ است.

به نوشته سی‌ان‌ان، وزارت بهداشت غزه نیز در روز پنجشنبه، لیستی از کشته‌شدگان را منتشر کرد. این سند ۲۱۲ صفحه‌ای شامل نام، سن، جنسیت و شماره شناسایی رسمی ۶۷۴۷ نفری است که به گفته مقامات فلسطینی از زمان آغاز حملات هوایی اسرائیل در ۷ اکتبر علیه غزه کشته شده‌اند. ۲۸۱ نفر از این کشته‌شدگان هنوز احراز هویت نشده‌اند.

البته تایم و سی‌ان‌ان نتوانسته‌اند به طور مستقل این آمار را تأیید کنند.

این فهرست که تفاوتی بین نظامیان و غیرنظامیان قائل نشده، سن و جنسیت را ذکر کرده است. اسرائیل نیز در مورد تعداد تلفات گزارش‌شده از غزه ابراز تردید کرده، اما مدرکی مبنی بر ادعای خود ارائه نکرده‌ است. محمد شتیه، نخست‌وزیر تشکیلات خودگردان فلسطین (گروه رقیب حماس که کنترل کرانه باختری را در دست دارد) گفت که مقامات بهداشتی تشکیلات خودگردان فلسطین این اعداد را «درست» می‌دانند. شتیه در روز پنجشنبه و در مصاحبه‌ای با الجزیره گفت: «این‌ها آمارهای ما هستند. این اعداد هر روز از بیمارستان‌های غزه به ما و وزارت بهداشت ما داده می‌شود».

به نظر می‌رسد انتشار این سند چالشی مستقیم علیه ادعاهای بایدن و بدبینی‌ها نسبت به وزارت بهداشت غزه باشد که مانند سایر وزارتخانه‌های غزه تحت رهبری حماس قرار دارد.