به گزارش اکوایران، اف‌بی‌آی و وزارت امنیت داخلی آمریکا روز چهارشنبه اعلام کردند که مقامات فدرال به‌طور فزاینده‌ای نگران هستند که افراط‌گرایان خشن جوامع یهودی، عرب آمریکایی و مسلمانان را با جنایات نفرت محور در پاسخ به جنگ بین اسرائیل و حماس هدف قرار دهند.

به گفته سی‌ان‌ان، سازمان‌های فدرال گفتند که «حجم و فراوانی تهدیدها» برای افراد در این جوامع در دو هفته گذشته افزایش یافته است. آنها به تهدیدهای دروغین بمبگذاری در هدف قرار دادن مکان‌های مذهبی و چاقو زدن به یک کودک آمریکایی فلسطینی شش ساله در 14 اکتبر در حادثه‌ای که به عنوان جنایت نفرت محور ضد مسلمانان در حال بررسی است، اشاره کردند.

به گفته اف‌بی‌ای، هیچ اطلاعات خاصی مبنی بر اینکه تروریست‌های خارجی در حال طراحی حملات علیه آمریکا هستند، وجود ندارد اما گروه های تروریستی القاعده و داعش خواستار حمله به پایگاه‌های نظامی آمریکا در خارج از این کشور و جوامع یهودی در ایالات متحده شده‌اند.

مقامات ایالات متحده همچنین نگران هستند که به اشتراک گذاری گسترده فیلم‌های گرافیکی از جنگ به صورت آنلاین می‌تواند افراط گرایان را بیشتر تحریک کند. در دو هفته اخیر تصاویری از اسرای تحت کنترل حماس و کشته شدن غیرنظامیان در غزه در شبکه‌های اجتماعی زیاد شده است.