به گزارش اکوایران، یک رسانه منطقه‌ای مدعی شد، اسرائیل قصد دارد تونل‌های حماس را با گاز اعصاب پر کند.

چند منبع آگاه به میدل‌ایست آی گفته‌اند که تاخیر در تهاجم زمینی بخشی از کمپین برای حفظ عنصر غافلگیری در حمله چند جانبه به غزه است.

یک منبع ارشد عربی و آشنا با گروه‌های فلسطینی به میدل ایست آی گفت: گروه های فلسطینی انتظار دارند که اسرائیل با نظارت کماندوهای نیروهای دلتای آمریکا به عنوان بخشی از حمله غافلگیرانه به نوار غزه، تونل‌های حماس را با نوعی گاز اعصاب یا سلاح شیمیایی پر کند.

این منبع گفت که اسرائیل و آمریکا امیدوارند به عنصر غافلگیری دست یابند تا به تونل‌های حماس نفوذ کنند، حدود 220 گروگان را نجات دهند و هزاران سرباز متعلق به گردان‌های القسام حماس را بکشند. 

این منبع گفت: «این طرح به عنصر غافلگیری بستگی دارد تا با استفاده از گازهای ممنوعه بین المللی، به ویژه گازهای اعصاب و سلاح‌های شیمیایی، قاطعانه در نبرد پیروز شود. در این طرح، مقادیر زیادی گاز اعصاب به داخل تونل ها پمپ می شود». این منبع افزود که نیروی دلتای ایالات متحده بر «پمپاژ مقدار زیادی گاز اعصاب به داخل تونل‌های حماس نظارت خواهد کرد که می‌تواند حرکت بدن را برای مدت زمانی بین 6 تا 12 ساعت فلج کند». 

این منبع افزود: «در این مدت، اسراییلی‌ها به تونل‌ها نفوذ می‌کنند، گروگان‌ها نجات می‌یابند و هزاران سرباز القسام کشته می‌شوند».

این منبع گفت که تأخیر اسرائیل در تهاجم زمینی خود و انتشار اطلاعات نادرستی با هدف به دست آوردن عنصر غافلگیری در یک حمله چند جانبه است که شامل فرود کماندوهای اسرائیلی در شمال غزه و در امتداد ساحل می شود. به گفته این منبع، جزئیات عملیاتی این حمله قبلاً توافق شده است.

روز چهارشنبه، وال استریت ژورنال گزارش داد که اسرائیل موافقت کرده تهاجم زمینی مورد انتظار خود را به تاخیر بیاندازد تا به آمریکا فرصت بیشتری برای استقرار سامانه‌های دفاع هوایی در منطقه بدهد.

نتانیاهو بعداً روز چهارشنبه گفت که اسرائیل در حال تدارک یک حمله زمینی است اما هیچ اشاره ای به زمان و جزئیات دیگر نکرد.