به گزارش اکوایران، پنتاگون مستشاران نظامی، از جمله یک ژنرال تفنگدار دریایی که در جنگ شهری خبره است را به اسرائیل فرستاده است تا در برنامه‌ریزی جنگی کمک کنند و چند روز پیش از حمله زمینی پیش‌بینی شده به غزه، چندین سامانه پدافند هوایی پیشرفته را نیز به خاورمیانه می‌رساند.

به نوشته خبرگزاری آسوشیتدپرس، به گفته یک مقام آمریکایی، یکی از افسرانی که این کمک‌ها را هدایت می کند، جیمز گلین است که پیش از این به رهبری نیروهای عملیات ویژه علیه داعش کمک کرده و در فلوجه عراق، در طول بعضی از شدیدترین نبردهای شهری خدمت کرده است.

این مقام گفت که گلین همچنین در مورد چگونگی کاهش تلفات غیرنظامیان در جنگ شهری به اسرائیل مشاوره خواهد داد.

اسرائیل در حال آماده‌سازی یک عملیات زمینی در مقیاس وسیع در محیطی است که در آن نیروهای حماس سال‌ها فرصت داشتند تا شبکه‌های تونلی را آماده کنند و تله‌هایی را در سراسر بلوک‌های متراکم شهری شمال غزه ایجاد کنند.

جان کربی، سخنگوی شورای امنیت ملی روز دوشنبه گفت که گلین و سایر افسران نظامی که به اسرائیل مشاوره می‌دهند «تجربیاتی دارند که با انواع عملیات‌هایی که اسرائیل انجام می‌دهد، مناسب است». این مقام آمریکایی ناشناس گفت که مشاوران در جنگ شرکت نخواهند کرد.

تیم نظامی یکی از بسیاری از اقداماتی است که پنتاگون برای جلوگیری از تبدیل شدن درگیری شدید بین اسرائیل و حماس به یک جنگ گسترده‌تر، انجام می‌دهد. پنتاگون همچنین در تلاش است از پرسنل ایالات متحده محافظت کند که در چند روز گذشته بارها مورد حمله قرار گرفته‌اند. حملاتی که پنتاگون ادعا کرده احتمالاً توسط ایران تأیید شده است.

کربی مدعی شده که ایران «در برخی موارد فعالانه این حملات را تسهیل می‌کند و دیگرانی را که ممکن است بخواهند از مناقشه به نفع خود یا به نفع ایران سوء استفاده کنند، تحریک می‌کند. اما ما به آنها اجازه این کار را نمی‌دهیم.»

کاخ سفید گفت جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا روز دوشنبه با بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل گفت و گو کرد تا او را در مورد حمایت آمریکا از اسرائیل و تلاش‌های مستمر برای بازدارندگی منطقه‌ای، شامل استقرار قوای نظامی جدید ایالات متحده مطلع کند.

روز دوشنبه، پادگان نظامی ایالات متحده در التنف سوریه بار دیگر مورد حمله قرار گرفت. این بار توسط دو پهپاد. پهپادها سرنگون شدند و هیچ آسیبی گزارش نشد. این آخرین حمله از بیش از ده‌ها بار حملات کوچک در هفته گذشته بود که مکان‌های نظامی ایالات متحده در خاورمیانه پس از انفجار مرگبار در بیمارستانی در غزه مورد حمله موشکی یا پهپادی قرار گرفتند.