به گزارش اکوایران، دپارتمان امنیت داخلی آمریکا روز پنجشنبه اعلام کرد که شهروندان و اتباع اسرائیلی واجد شرایط اکنون می‌توانند تا 90 روز بدون ویزا به ایالات متحده سفر کنند. بر اساس مذاکرات پیشین، قرار بود این فرصت از 30 نوامبر فراهم شود، اما دولت آمریکا به دلیل شرایط خاص آن را تسریع بخشیده است.

بنا بر گزارش سی‌ان‌ان، دولت بایدن ماه گذشته اعلام کرد که اسرائیل به برنامه معافیت ویزا ایالات متحده (VWP) خواهد پیوست، طرحی که به مسافران واجد شرایط اجازه می‌دهد بدون ویزا وارد آمریکا شوند. پیش از این انتظار می‌رفت که این برنامه از 30 نوامبر دریافت درخواست‌ها را آغاز کند، اما در اطلاعیه جدید آمده است که ایالات متحده اکنون پذیرش درخواست‌ها را آغاز خواهد کرد.

مسافران واجد شرایط باید از طریق سیستم الکترونیکی مجوز سفر گمرکات و حفاظت مرزی ایالات متحده (CBP) برای دریافت مجوز اقدام کنند. برای واجد شرایط بودن، مسافران باید پاسپورت بیومتریک فعال داشته و قصد اقامت بیش از 90 روز را نداشته باشند.

به گفته دپارتمان امنیت داخلی آمریکا، مسافرانی که دارای «اسناد مسافرتی غیر بیومتریک، موقت یا اضطراری، یا اسناد سفر از یک کشور فاقد برنامه لغو روادید هستند، واجد شرایط نیستند و می‌توانند در عوض برای ویزای ایالات متحده درخواست دهند.»

دپارتمان امنیت داخلی در یک بیانیه مطبوعاتی گفت: «سفر با ویزا ممکن است هنوز بهترین گزینه برای برخی از مسافران باشد، مانند کسانی که مایلند بیش از 90 روز در ایالات متحده بمانند یا کسانی که فکر می‌کنند ممکن است بخواهند اقامت خود را تمدید کنند یا زمانی که به ایالات متحده رسیدند وضعیت تابعیت خود را تغییر دهند».