به گزارش اکوایران، به گفته مقامات امنیتی مصر، گذرگاه رفح بین مصر و غزه در حال آماده شدن برای بازگشایی از طرف مصری برای ارسال کمک به نوار غزه در روز جمعه است.

به گفته سی‌ان‌ان، سازمان جهانی بهداشت گفته است که بحران انسانی در غزه در حال خارج شدن از کنترل است، این در حالی است که مقامات بهداشت فلسطین می‌گویند بیش از 3700 نفر کشته شده‌اند.

بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل، گفت که اسرائیل جلوی ارسال کمک‌های بشردوستانه از مصر به غزه را نخواهد گرفت، اما تا زمانی که حماس همه گروگان‌ها را آزاد نکند، اجازه ارسال تدارکات از خاک خود به غزه را نخواهد داد.

وزارت امور خارجه آمریکا روز پنجشنبه هشداری نادر در سراسر جهان صادر کرد تا به همه شهروندان آمریکایی در خارج از کشور توصیه کند «احتیاط بیشتری به خرج دهند» زیرا اعتراضات در سراسر خاورمیانه بالا گرفته است.

ایالات متحده در حال حاضر ارزیابی می‌کند که اسرائیل مسئول انفجار مرگبار روز سه شنبه در بیمارستانی در غزه که احتمالاً صدها نفر را کشته است، نیست.

در همین حال سخنگوی وزارت خارجه آمریکا می گوید 32 آمریکایی در اسرائیل جان باخته‌اند.

مت میلر، سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا روز پنجشنبه گفت که سی و دو شهروند آمریکایی در اسرائیل جان باخته‌اند و 11 نفر هنوز شناسایی نشده‌اند.

از آخرین به روز رسانی مقامات آمریکایی، تعداد کشته‌ها یک نفر افزایش یافته است.

میلر نگفت که گمان می‌رود چند نفر از افراد ناشناس در گروگان حماس باشند، اما گفت که تامین امنیت آنها همچنان اولویت اصلی است.

میلر در یک جلسه توجیهی گفت: «با توجه به کار ما برای تضمین آزادی گروگان‌ها، این کار ادامه دارد.»