به گزارش اکوایران، آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه ایالات متحده، روز پنج‌شنبه در سرزمین‌های اشغالی  گفت که ایالات متحده هرگز از حمایت خود از اسرائیل کوتاه نخواهد آمد. 

بنا بر گزارش سی‌ان‌ان، بلینکن در حالی که در کنار بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل صحبت می کرد، گفت: پیامی که من به اسرائیل می دهم این است: «شما ممکن است به اندازه‌ای قوی باشید که از خود دفاع کنید، اما تا زمانی که آمریکا وجود دارد، هرگز تنها نخواهید شد. ما همیشه در کنار شما خواهیم بود».

اگرچه دیپلمات ارشد آمریکایی به صراحت از اتخاذ خویشتنداری صحبت نکرد، اما بلینکن ادعا کرد که با نتانیاهو در مورد اهمیت در پیش گرفتن «هر اقدام احتیاطی ممکن برای جلوگیری از آسیب رساندن به غیرنظامیان» گفتگو کرده است.

بلینکن گفت: «هیچ کشوری نمی‌تواند کشتار شهروندان خود را تحمل کند یا نمی‌تواند به شرایطی که اجازه داده است این کشتار انجام شود، بازگردد. اسرائیل حق دارد، در واقع موظف است از خود دفاع کند و تضمین کند که این قتل عام هرگز تکرار نخواهد شد».

بلینکن هم‌چنین ادعا کرد که حماس نماینده مردم فلسطین نیست.

او تصریح کرد ایالات متحده در حال تامین مهمات گنبد آهنین اسرائیل، در کنار سایر تجهیزات دفاعی است، و خاطرنشان کرد که «اولین محموله‌های پشتیبانی نظامی ایالات متحده پیش از این به اسرائیل رسیده و تعداد بیش‌تری در راه است». بلینکن گفت: «در حالی که نیازهای دفاعی اسرائیل تکامل می یابد، ما با کنگره کار خواهیم کرد تا اطمینان حاصل کنیم که آن‌ها برآورده شده‌اند. و می‌توانم به شما بگویم، حمایت قاطع دوحزبی در کنگره از امنیت اسرائیل وجود دارد».

بلینکن هم‌چنین «هشدار واضح» جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا «به دشمنان دولتی یا غیر دولتی که به سوءاستفاده از بحران فعلی برای حمله به اسرائیل فکر می‌کنند«، تکرار کرد.

بلینکن در این سخنرانی، با اشاره به هویت یهودی خود، به شدت عملیات حماس را مورد حمله قرار داد.