به گزارش اکوایران، اسرائیل کاتز، وزیر انرژی اسرائیل، روز پنجشنبه گفت تا زمانی که اسرای اسرائیلی که در دست حماس هستند و به خانه باز نگردند، هیچ گونه برق، آب یا سوختی در اختیار غزه قرار نخواهد گرفت.

به نوشته سی‌ان‌ان، کاتز در توییتر خود نوشت: «هیچ کلید برقی روشن نخواهد شد، هیچ شیر آبی باز نخواهد شد، و هیچ کامیون سوختی وارد نمی‌شود تا ربوده شدگان اسرائیلی به خانه بازگردانده شوند. بشردوستانه برای بشردوستانه. و هیچ کس ما را موعظه اخلاقی نخواهد کرد.»

در جریان حمله روز شنبه، نیروهای مسلح حماس از مرزهای به شدت مستحکم به داخل اسرائیل سرازیر شدند و 150 نفر از جمله افسران ارتش اسرائیل را به غزه بردند.

حماس هشدار داد که اگر اسرائیل بدون هشدار مردم غزه را هدف قرار دهد، شروع به اعدام اسرا خواهد کرد.

سرهنگ دوم جاناتان کنریکوس، سخنگوی نیروهای دفاعی اسرائیل (IDF)، به ارین برنت از سی‌ان‌ان گفت که وضعیت اسرا یک موضوع بسیار حساس و پیچیده است.

اگرچه اسرائیل «تجربه‌ای» در مورد این مورد دارد، اما کنریکوس گفت که آنها هرگز با عملیاتی مانند این برخورد نکرده‌اند: «نه در گستره، نه در بزرگی و نه در پیچیدگی جایی که آن‌ها ما هستند».

کنریکوس گفت که «عقل حکم می‌کند» که آن‌ها در زیر زمین نگه داشته می‌شوند تا «آنها را از اطلاعات اسرائیل و تلاش‌ها برای نجات آنها در امان نگه دارند».