به گزارش اکوایران، یک مقام سازمان آزادیبخش فلسطین روز پنجشنبه گفت: «محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین قرار است روز جمعه با آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا دیدار کند.»

به نقل از سی‌ان‌ان، عباس رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین در کرانه باختری است که در سال 2007 کنترل غزه را به رقیب خود حماس واگذار کرد.

حسین الشیخ، دبیرکل کمیته اجرایی ساف، در پستی در توییتر گفت که این دیدار پس از گفتگوهای عباس و عبدالله دوم پادشاه اردن در امان انجام خواهد شد.

الشیخ گفت که دیدار با پادشاه اردن «بخشی از تلاش شبانه روزی رهبری فلسطین برای توقف این جنگ ویرانگر و در چارچوب تلاش‌های مشترک بین اردن و فلسطین است.»

بلینکن روز چهارشنبه قبل از عزیمت به اسرائیل به خبرنگاران گفت که با بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل دیدار خواهد کرد، در حالی که گفتگوها در مورد کریدور بشردوستانه برای اجازه دادن به غیرنظامیان برای خروج از غزه از طریق مصر «در جریان است.» او افزود که وضعیت به طور قابل درکی پیچیده است.

یک مقام ارشد مصری گفت که دولت مصر هرگونه پیشنهاد برای ایجاد کریدورهای خارج از غزه برای فلسطینیانی که از بمباران تلافی جویانه اسرائیل در غزه فرار می کنند، رد کرده است.

این مقام که خواست نامش فاش نشود به دلیل اینکه مجاز به اطلاع رسانی در رسانه‌ها نبود، در پاسخ به جان کربی، سخنگوی امنیت ملی کاخ سفید، گفت که دولت بایدن در حال گفتگوهای فعال برای دستیابی به عبور امن از غزه برای غیرنظامیان است.

مصر با اسرائیل و ایالات‌متحده گفتگوهای فشرده ای انجام داده است تا اجازه ارسال کمک و سوخت از طریق گذرگاه رفح را بدهد.